HCL 53/28.03.2023 – Hotarare privind aprobarea Regulamentului de organizare ?i desf??urare a activit??iide publicitate, reclam? ?i afi?aj în Sectorul 6 al municipiului Bucure?ti

ROMÂNIA

CONSILIUL LOCAL AL SECTORULUI 6

AL MUNICIPIULUI BUCURE?TI

HOT?RÂRE

privind aprobarea Regulamentului de organizare ?i desf??urare a activit??ii de publicitate, reclam? ?i afi?aj în Sectorul 6 al municipiului Bucure?ti

Având în vedere Referatul de aprobare al Primarului Sectorului 6 ?i Raportul de specialitate al Direc?iei Generale Arhitect ?ef ?i Planificare Teritorial? nr. 334/25.11.2022, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 6;

Luând în considerare avizele Comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Sectorului 6 nr. 5 ?i nr. 6 amendamentul formulat în timpul ?edin?ei de dl consilier local Ciontu Gheorghe;

?inând cont de prevederile:

  • -    art. 8 din Legea nr. 185/2013 privind amplasarea ?i autorizarea mijloacelor de publicitate, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    Ordonan?ei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    Ordonan?ei de Urgen?? a Guvernului nr. 195/2002 privind circula?ia pe drumurile publice, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    Legii nr. 50/1991 privind autorizarea execut?rii lucr?rilor de construire, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    H.C.G.M.B. nr. 488/2018 privind aprobarea Regulamentului local pentru autorizarea, construirea ?i amplasarea mijloacelor de publicitate;

În temeiul art. 139 alin. (3) lit. e), art. 166 alin. (4), art. 196 alin. (1) lit. a) ?i art. 197 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;

Consiliul Local al Sectorului 6

HOT?R??TE:

Art. 1. Se aprob? Regulamentul de organizare ?i desf??urare a activit??ii de publicitate, reclam? ?i afi?aj în Sectorul 6 al municipiului Bucure?ti, conform Anexei nr. 1, care face parte integrant? din prezenta hot?râre.

Art. 2. Se aprob? Ghidul de publicitate comercial? în Sectorul 6 al municipiului Bucure?ti, conform Anexei nr. 2, care face parte integrant? din prezenta hot?râre.

Art. 3. Pân? la data de 31.12.2023 toate mijloacele de publicitate autorizate conform legii care nu respect? prezentele reglement?ri vor fi schimbate în concordan?? cu prevederile acestora.

Art. 4. (1) Primarul Sectorului 6, Direc?ia General? Arhitect ?ef ?i Planificare Teritorial?, Direc?ia General? de Poli?ie Local? ?i Administra?ia Comercial? Sector 6 vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hot?râri.

  • (2) Comunicarea ?i aducerea la cuno?tin?a public? se vor face, conform competen?elor, prin grija Secretarului general al Sectorului 6.

Art. 5. Prezenta hot?râre poate fi contestat? de cei interesa?i la instan?a competent?, în termenul prev?zut de lege.

PRE?EDINTE DE ?EDIN??,                    CONTRASEMNEAZ?

Secretarul general al Sectorului 6,

Nr.: 53

Data: 28.03.2023

 

ANEXA NR. 1

la H.C.L. al Sectorului 6 nr. 53/28.03.2023

REGULAMENT

privind aprobarea organiz?rii ?i desf??ur?rii activit??ii de publicitate, reclam? ?i afi?aj pe raza administrativ teritorial? a Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti

CAPITOLUL I

DISPOZI?II GENERALE

ART. 1

  • (1)    Regulamentul stabile?te activitatea de amplasare a mijloacelor de publicitate pe raza administrativ-teritorial? a Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti, în vederea asigur?rii condi?iilor pentru un cadru construit coerent, armonios, sigur ?i s?n?tos, pentru protec?ia valorilor mediului natural ?i antropic, pentru prezervarea calit??ii peisajului ?i a cerin?elor privind asigurarea calit??ii în construc?ii.
  • (2)    Prezentul regulament este elaborat în conformitate cu:
  • -    Legea nr. 185 din 25.06.2013 privind amplasarea ?i autorizarea mijloacelor de publicitate republicat? cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    Legea nr. 50 din 29.07.1991 privind autorizarea execut?rii lucr?rilor de construc?ii republicat? cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    Legea nr. 148 din 26.07.2000 privind publicitatea cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    Legea nr. 227 din 08.09.2015 privind Codul Fiscal cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    Legea nr. 10 din 18.01.1995 privind calitatea în construc?ii republicat?, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    Ordonan?a Guvernului nr. 2 din 12.07.2001 privind regimul juridic al contraven?iilor cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare;
  • -    Ordonan?a Guvernului nr. 43 din 28.08.1997 privind regimul drumurilor republicat? cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare.
  • -    H.C.G.M.B. nr. 488 din 23.08.2018 privind aprobarea regulamentului local pentru autorizarea, construirea ?i amplasarea mijloacelor de publicitate.

ART. 2

Prevederile prezentului regulament se aplic? proprietarilor ?i beneficiarilor mijloacelor de publicitate, proprietarilor de imobile pe care sunt amplasate mijloace de publicitate, posesorilor de firme, precum ?i operatorilor de publicitate, persoanelor fizice ?i juridice.

ART. 3

În în?elesul prezentului regulament, termenii ?i expresiile de mai jos au urm?toarele semnifica?ii:

  • a)    Afi? - mijloc de transmitere a mesajelor publicitare, culturale, comerciale, politice, de instructaj ?i altele asemenea, imprimat pe suport hârtie sau pe folie sintetic? sau altele similare ?i expus public;
  • b)    Aviz - act tehnic cu caracter obligatoriu, emis de Sectorul 6 al Municipiului Bucure?ti, în urma unei proceduri de analiz? a proiectului tehnic ?i a oportunit??ii urbanistice, pentru amplasarea mijloacelor de publicitate temporar?, având structuri f?r? funda?ie
  • c)    Banner - suport pentru mesajul publicitar confec?ionat din folie sintetic?, din material textil sau altele similare, în mod obi?nuit cu form? dreptunghiular?, ancorat în zone publice;
  • d)    Calcan - fa?ad? f?r? goluri a unei construc?ii, situat? pe limita de proprietate lateral? sau posterioar?, destinat? de regul? s? fie acoperit? de zidul asem?n?tor al unei cl?diri vecine;
  • e)    Ecran publicitar - ecran cu LED-uri, LCD sau altele asem?n?toare, pe care se ruleaz? grafic?, spoturi ?i altele asemenea, cu con?inut dinamic ?i de dimensiuni variabile;
  • f)    Firm? - orice inscrip?ie, form? sau imagine ata?at? unei cl?diri, cu referire la un operator economic sau la o activitate care se desf??oar? în interiorul cl?dirii;
  • g)    Incint? - suprafa?a de teren înconjurat? din toate p?r?ile de construc?ii, de amenaj?ri sau împrejmuiri;
  • h)    Indicator publicitar direc?ional (panou direc?ional) - înscris, form? ori imagine care indic? o direc?ie, proximitatea unui obiectiv sau a unei cl?diri unde se desf??oar? o anumit? activitate. În aceea?i categorie se includ bannerul vertical, caseta luminoas?, t?bli?a indicatoare, toate de mici dimensiuni, fixate prin prinderi speciale pe cl?diri, stâlpi ?i altele asemenea;
  • i)    Mesh - suport pentru mesajul publicitar confec?ionat din material sintetic perforat, cum ar fi plasa fin?, de obicei de mari dimensiuni, fixat pe cl?diri;
  • j)    Mijloace de publicitate - ansamblu de elemente constructive (suporturi publicitare, mesh-uri, ecrane publicitare) folosite în scopul unei activit??i comerciale, industriale, artizanale sau liber-profesioniste ori a unui eveniment;
  • k)    Panou publicitar mobil - panou publicitar de dimensiuni reduse, amplasat la sol, f?r? funda?ie sau alt sistem de fixare, stabilizat prin propria greutate;
  • l)    Panou publicitar - structur? provizorie folosit? pentru afi?area unui mesaj publicitar;
  • m)    Panou tip city light - panou publicitar de tip caset? luminoas?, de dimensiuni mici ?i iluminare din interior;
  • n)    Panou tip backlit - panou publicitar cu una/dou? fe?e de expunere cu sistem de întindere a posterelor ?i iluminare din interior;
  • o)    Panou tip unipol - structur? de rezisten?? care se amplaseaz? pe suport propriu – un singur stâlp de sus?inere metalic – la o în?l?ime fa?? de sol mai mare de 5 m;
  • p)    TV screen - panou publicitar electronic pentru transmiterea de mesaje publicitare prin afi?area spotului publicitar în format video;
  • q)    Proiect publicitar special - construc?ie provizorie atipic?, creat? special în scopul promov?rii unui produs, a unui serviciu sau eveniment ?i care nu are în alc?tuirea sa elemente de funda?ie ?i/sau structuri publicitare clasice;
  • r)    Publicitate - totalitatea modalit??ilor ?i instrumentelor specifice utilizate pentru a facilita cunoa?terea ?i aprecierea de c?tre consumatori a anumitor bunuri, produse ?i servicii sau pentru a informa publicul asupra unor evenimente, a destina?iei unor spa?ii, lans?ri de produse, deschideri de magazine ?i altele asemenea, precum ?i orice form? de prezentare a unei activit??i comerciale, industriale, artizanale sau liber-profesioniste având ca scop promovarea vânz?rii de bunuri, produse ?i servicii, de drepturi ?i obliga?ii;
  • s)    Publicitate luminoas? - publicitate realizat? prin corpuri luminoase, afi?e sau panouri luminate printr-o surs? de lumin? amplasat? astfel încât s? asigure iluminarea afi?ului, panoului ori corpului publicitar;
  • t)    Publicitate stradal? (outdoor) - publicitate efectuat? în spa?ii deschise, în exteriorul cl?dirilor;
  • u)    Publicitate temporar? - publicitate realizat? cu ocazia unor evenimente, manifesta?ii culturale, sportive, precum ?i pentru ac?iuni de promovare de produse sau activit??i;
  • v)    Reclam? publicitar? - activitate prin care o persoan? fizic? sau juridic? promoveaz? un brand, o marc? comercial?, serviciu, informa?ie util?, activitate, produs, idee, folosind mijloace de promovare cunoscute în scopul de a convinge, a face cunoscut sau a aten?iona publicul larg;
  • w)    Rooftop - mijloc de publicitate amplasat pe acoperi?ul respectiv terasa unei cl?diri:
  • x)    Steag publicitar - pies? de stof?, pânz? sau material plastic ata?at? la un suport lance, catarg sau stâlp, purtând culori, embleme, simboluri sau mesaje publicitare;
  • y)    Structur? de publicitate auto portant? - cadru suport amplasat la sol, f?r? funda?ie sau alt sistem de fixare, stabilizat prin propria greutate, pe care sunt dispuse fe?e realizate din materiale u?oare de tip mesh, plas? fin?, pânz? ?i altele asemenea, pe care se afl? imprimate reclame ?i mesaje publicitare;
  • z)    Totem - structur? publicitar? vertical?, luminoas? sau nu, amplasat? pe sol, prin intermediul c?reia se realizeaz? publicitate sau informare.

CAPITOLUL II

APROBAREA EXECUT?RII LUCR?RILOR PENTRU AMPLASAREA MIJLOACELOR DE PUBLICITATE

ART. 4 Autorizarea mijloacelor de publicitate

  • (1)    Aprobarea amplas?rii, execut?rii lucr?rilor, men?inerii mijloacelor de publicitate, pe fa?adele cl?dirilor sau ale celor care au un sistem propriu de sus?inere în raport cu p?mântul se poate realiza numai în condi?iile emiterii autoriza?iei de construire.
  • (2)    Autoriza?iile de construire emise pentru mijloacele de publicitate vor preciza caracterul provizoriu al acestora, precum ?i durata de autorizare a suportului construc?iei mijloacelor de publicitate.
  • (3)    În autoriza?ia de construire se va preciza c? mijloacele de publicitate vor fi desfiin?ate la data încet?rii activit??ii sau a valabilit??ii contractului de închiriere/concesiune/comodat (dac? este cazul).
  • (4)    Autoriza?ia de construire pentru mijloacele de publicitate de tip mesh, amplasate pe schelele montate pe fa?adele construc?iilor ori pe elementele de împrejmuire a ?antierului, este valabil? pe toat? durata existen?ei organiz?rii de ?antier.
  • (5)    Mesh-ul va acoperi întreaga schel? aferent? unei fa?ade ?i se recomand? ca acesta s? con?in? o singur? reclam?.
  • (6)    Autorizarea execut?rii acestor reclame se va face simultan sau ulterior autoriz?rii organiz?rii de ?antier, în acelea?i condi?ii ca ?i aceasta.
  • (7)    Durata men?inerii reclamei nu va dep??i durata existen?ei organiz?rii de ?antier.
  • (8)    Beneficiarii autoriza?iilor de construire pentru amplasarea mijloacelor de publicitate au obliga?ia s? o prezinte proprietarului/locatorului.
  • (9)    Nu se emit autoriza?ii de construire pentru amplasarea de mijloace publicitare pe construc?ii edificate f?r? autoriza?ie de construire sau construite cu înc?lcarea acesteia.
  • (10)    Pentru cazurile în care legea nu prevede emiterea autoriza?iei de construire, amplasarea mijloacelor de publicitate, se va face cu respectarea procedurii prev?zute pentru ob?inerea avizului pentru publicitate temporar?.

ART. 5 Avizarea mijloacelor de publicitate

  • (1)    Primarul Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti, la cererea solicitan?ilor, emite Aviz de amplasare a mijloacelor de publicitate temporare pe p?mânt (f?r? funda?ie), în cadrul unor campanii publicitare, activit??i de promovare sau altele asimilate.
  • (2)    Avizul pentru amplasarea mijloacelor de publicitate temporar? se acord? pentru o perioad? de cel mult 30 zile, perioad? ce poate fi prelungit? o singur? dat?, la cererea solicitantului, pentru o perioad? cel mult egal? cu cea aprobat? ini?ial. Cererea pentru prelungire urmeaz? a fi depus? cu 10 zile înainte de expirarea avizului ini?ial.
  • (3)    La expirarea perioadei pentru care a fost emis Avizul, solicitantul este obligat s? desfiin?eze mijloacele de publicitate temporar? ?i s? aduc? amplasamentul pe care acestea au fost amplasate la starea ini?ial?.

ART. 6

Documenta?ia necesar? pentru ob?inerea certificatului de urbanism, a autoriza?iei ?i a avizelor temporare pentru mijloacele de publicitate este stabilit? de prevederile din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea execut?rii lucr?rilor de construc?ii republicat?, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioareH.C.G.M.B. nr. 488/2018 privind aprobarea regulamentului local pentru autorizarea, construirea ?i amplasarea mijloacelor de publicitate ?i Anexele 1, 2 ?i 3 la prezentul regulament.

ART. 7

  • (1)    La expirarea valabilit??ii autoriza?iei de construire, proprietarul suportului publicitar ?i cel al imobilului pe care este amplasat acesta, sunt obliga?i, pe cheltuial? proprie, s? aduc? imobilul la starea ini?ial?.
  • (2)    La expirarea valabilit??ii autoriza?iei de construire pentru mijloacele publicitare autorizate pe domeniul public, acestea vor fi desfiin?ate de c?tre proprietarul acestora pe cheltuial? proprie. Dac? mijloacele de publicitate nu sunt desfiin?ate în termen de 30 de zile ele vor putea fi desfiin?ate pe cale administrativ? de Sectorul 6 al Municipiului Bucure?ti f?r? emiterea unei autoriza?ii de desfiin?are, f?r? sesizarea instan?elor judec?tore?ti ?i pe cheltuiala contravenientului.
  • (3)    Sistemele de ancoraj ale mijloacelor de publicitate amplasate pe construc?ii existente vor fi supuse inspec?iilor obligatorii privind urm?rirea comport?rii în timp a construc?iilor pentru care, periodic, dar nu mai pu?in de o dat? la 2 ani, de c?tre un specialist tehnic atestat ca expert pentru cerin?a rezisten?ei mecanice ?i stabilitate, va întocmi un raport tehnic de inspec?ie care, prin grija proprietarului, din care s? rezulte faptul c? men?inerea utiliz?rii acestora nu prezint? un grad de pericol public datorat factorilor de risc naturali, fenomene meteorologice periculoase, seisme ?i altele, care s? poat? genera consecin?e grave: pierderi de vie?i omene?ti, v?t?mare grav? a integrit??ii corporale ori a s?n?t??ii uneia sau mai multor persoane, distrugerea total? sau par?ial? a unor bunuri ori alte consecin?e deosebit de grave.

CAPITOLUL III

REGULI GENERALE PRIVIND AMPLASAREA TUTUROR CATEGORIILOR DE MIJLOACE DE PUBLICITATE

ART. 8

  • (1)    Amplasarea mijloacelor de publicitate se poate face atât pe domeniul public sau privat al statului, cât ?i pe proprietatea privat? a persoanelor fizice sau juridice de pe raza administrativ teritorial? a Sectorului 6, cu acordul acestora ?i cu respectarea prevederilor legale.
  • (2)    Pe întreaga perioad? de valabilitate a autoriz?rii construc?iei-suport pentru mijloacele de publicitate, indiferent de regimul de proprietate al imobilelor pe care acestea sunt amplasate, proprietarul/de?in?torul construc?iei suport are obliga?ia afi??rii permanente de materiale de publicitate.
  • (3)    În situa?ia în care proprietarul/de?in?torul construc?iei-suport pentru mijloace de publicitate nu are contracte de publicitate în derulare va afi?a materiale privind propria activitate sau materiale privind campanii educa?ionale, umanitare, sociale, culturale de interes public. Materialul (con?inutul informativ) va fi pus la dispozi?ie de autorit??ile publice interesate, proprietarul având obliga?ia de a transmite Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti situa?ia construc?iilor-suport pentru mijloace de publicitate disponibile.
  • (4)    Primarul sau primarul general al municipiului Bucure?ti este obligat s? cear? proprietarului mijlocului de publicitate desfiin?area construc?iei-suport pentru mijlocul de publicitate, atunci când constat? lipsa afi??rii materialelor publicitare pe o perioad? mai mare de 60 de zile.
  • (5)    Mijloacele de publicitate care se amplaseaz? în zona drumurilor publice se autorizeaz? ?i se execut? cu respectarea prevederilor actelor normative în vigoare privind regimul drumurilor ?i circula?ia pe drumurile publice, ale normelor tehnice privind proiectarea, amplasarea construc?iilor, instala?iilor ?i panourilor publicitare în zona drumurilor, pe poduri, pasaje, viaducte ?i tuneluri rutiere, precum ?i ale legisla?iei ce reglementeaz? domeniul public ?i regimul propriet??ii.

ART. 9

  • (1)    Este interzis? amplasarea mijloacelor de publicitate în urm?toarele situa?ii:
  • a)    pe spa?iile verzi a?a cum sunt ele definite de Legea nr. 24 din 2007 (*republicat?*);
  • b)    în locuri de joac? sau locurile de odihn? situate în zona blocurilor de locuin?e colective;
  • c)    pe cl?dirile reprezentând sedii ale autorit??ilor administra?iei publice locale ?i centrale, precum ?i ale institu?iilor publice, cu excep?ia afi?elor care anun?? activitatea ce se desf??oar? în interiorul sediilor;
  • d)    pe arbori;
  • e)    pe zona carosabil? a str?zilor ?i a drumurilor, indiferent de categoria acestora;
  • f)    pe obiecte de art? monumental? ?i monumentele publice;
  • g)    pe monumentele istorice sau în zona de protec?ie a acestora, cu excep?ia firmelor care anun?? activitatea ce se desf??oar? în interiorul cl?dirii ?i a mesh-urilor de pe schele amplasate pe perioada efectu?rii lucr?rilor de consolidare/restaurare;
  • h)    pe cl?dirile aflate în stare avansat? de deteriorare, în situa?ia în care amplasarea mijlocului de publicitate afecteaz? structura de rezisten?a ?i/sau stabilitate ?i integritatea elementelor constructive ?i decorative ale anvelopei cl?dirii;
  • i)    în incinta ?i pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, l?ca?urilor de cult, troi?elor, scuarurilor, arcurilor ?i gr?dinilor publice;
  • j)    în zonele în care a fost restric?ionat? sau interzis? publicitatea prin regulamentele de publicitate sau de urbanism locale;
  • k)    în interiorul intersec?iilor ?i al sensurilor giratorii, în spa?iul destinat circula?iei autovehiculelor ?i semnaliz?rii rutiere, în zone în care desf??urarea în condi?ii normale a traficului ar putea fi perturbat?;
  • l)    pe parapetele ?i/sau pere?ii pasajelor rutiere subterane ?i supraterane ori sub poduri;
  • m)    pe semnele de circula?ie, inclusiv pe stâlpii de sus?inere a elementelor de semnalizare rutier? sau de circula?ie, pe stâlpii de alimentare cu energie electric?, pe stâlpii de iluminat public, pe stâlpii de sus?inere a elementelor de transport public, pe stâlpii de telecomunica?ii sau orice alt tip de stâlpi amplasa?i în localit??i sau de-a lungul arterelor de circula?ie.
  • n)    în zona de protec?ie a autostr?zilor, pe benzile metalice de delimitare a sensurilor de circula?ie a autostr?zilor sau drumurilor na?ionale expres, precum ?i pe benzile laterale de protec?ie a sensurilor de circula?ie;
  • o)    pe lucr?rile de art? care traverseaz? drumul, pe portale cu semnalizare rutier? sau în solu?ii independente auto portante în traversarea drumului.
  • (2)    Se interzice acoperirea cu orice mijloc de publicitate (inclusiv autocolante) a suprafe?elor vitrate ale cl?dirilor.
  • (3)    Se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate sonore care pot tulbura lini?tea public?.
  • (4)    Se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate care prin form?, con?inut, dimensiuni ?i culori pot fi confundate cu mijloacele de semnalizare rutier?, a indicatoarelor de orientare ?i informare sau împiedic? vizibilitatea acestora.
  • (5)    Se interzice montarea pe trotuare ?i spa?ii pietonale cu l??imea mai mic? de 2,25 m, precum ?i pe zonele verzi dintre trotuar sau spa?iu pietonal ?i carosabil a panourilor publicitare cu structur? proprie ?i elemente de sus?inere care necesit? funda?ie.

ART. 10

Se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate la o distan?? mai mic? de 2,00 m fa?? de limita de proprietate a imobilelor sau terenurilor private ale persoanelor fizice ?i/sau juridice, f?r? acordul scris al proprietarilor ?i numai dac?, prin aceast? amplasare, nu se afecteaz? accesul ?i utilizarea f?r? îngr?dire a propriet??ii ?i/sau nu se estompeaz? în niciun fel vizibilitatea din ?i înspre proprietate.

ART. 11

  • (1)    În scopul asigur?rii siguran?ei cet??enilor ?i integrit??ii bunurilor, operatorii de publicitate vor realiza mijloacele publicitare cu materiale ?i sisteme constructive ce respect? prevederile legale privind calitatea în construc?ii..
  • (2)    Operatorii de publicitate au obliga?ia s? asigure identificarea panourilor publicitare prin inscrip?ionarea acestora cu informa?ii privind denumirea operatorului, codul unic de înregistrare (C.U.I.) a acestuia, num?rul autoriza?iei de construire sau al avizului de amplasament în baza c?rora au fost amplasate mijloacele de publicitate.

CAPITOLUL V

AUTORIZAREA MIJLOACELOR DE PUBLICITATE

REGULI SPECIFICE PENTRU CATEGORIILE DE MIJLOACE DE PUBLICITATE

Sec?iunea I – Reguli generale privind amplasarea firmelor

ART. 12

  • (1)    În Sectorul 6 al Municipiului Bucure?ti se permite amplasarea de c?tre agen?ii economici a firmelor numai la sediul ?i/sau punctul de lucru declarat conform prevederilor legale.

ART. 13

Condi?ii tehnice de amplasare a firmelor:

  • (1)    Firmele se amplaseaz? pe fa?ada spa?iului unde î?i au adresa juridic? ?i/sau adresa subdiviziunile înregistrate, în locuri special prev?zute sau în locuri unde este posibil din punct de vedere arhitectural ?i constructiv;
  • (2)    În cazul firmelor dezvoltate pe orizontal?, limita de în?l?ime a firmei nu trebuie s? dep??easc? 25% din în?l?imea vitrinei. L??imea este cea a vitrinei si trebuie amplasat? în a?a fel încât s? nu acopere elemente ale cl?dirii (ferestre, coloane, balcoane, elemente distincte);
  • (3)    Nu se accept? firme din materiale f?r? durabilitate (pânz?, poliplan, carton), iar pe arterele principale firmele vor fi tip caset? luminoas? sau litere volumetrice. De regul?, lungimea firmei va fi cuprins? între 33% ?i 50% din l??imea vitrinei/fa?adei;
  • (4)    Pe cl?dirile de locuit care au dou? sau mai multe spa?ii comerciale sau cu alt? destina?ie, situate la parter sau mezanin, firmele se vor amplasa în mod unitar prin adoptarea unor solu?ii armonizate pentru toate spa?iile;
  • (5)    Firmele agen?ilor economici ce desf??oar? activit??i economice într-un apartament de bloc situat la etajele superioare ale imobilului se pot amplasa, numai cu acordul proprietarilor/Asocia?iei de proprietari, în mod unitar prin adoptarea unor solu?ii armonizate la parter în locuri special prev?zute (panou cu numele firmei, etajul, nr. apartamentului sau orice alt detaliu necesar);
  • (6)    Firmele în consol? se amplaseaz? la o în?l?ime minim? de 2,50 m de la nivelul trotuarului. Fa?? de planul vertical al fa?adei, firmele vor putea ie?i în consol? maximum 1,20 m, dar p?strând o distan?? de minimum 1,00 m fa?? de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau fa?? de limita interioar? a planta?iei de aliniament;
  • (7)    Dimensiunea maxim? acceptat? a firmelor ce ies în consol? este de 70 cm x 70 cm;
  • (8)    Grosimea firmelor pozi?ionate paralel cu fa?ada la nivelul parterului/mezaninului, nu va fi mai mare de 0,25 m;
  • (9)    Copertinele pe care se inscrip?ioneaz? o firm? vor fi amplasate/ridicate de la nivelul trotuarului minim 2,50 m ?i vor ie?i din planul fa?adei maxim 1,50 m, dar p?strând o distan?? de minim 1,00 m fa?? de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau fa?? de limita interioar? a planta?iei de aliniament;
  • (10)    Firmele luminate pot fi amplasate doar paralel cu fa?ada imobilului ?i vor fi amplasate la minimum 3 m de la nivelul solului. Iluminarea firmelor se va face cu becuri de tip LED;
  • (11)    Firmele luminate ?i cele luminoase amplasate la mai pu?in de 30 m de semnaliz?rile rutiere nu vor folosi culorile specifice acestora ?i lumin? intermitent?.

ART. 14

Metodologia de autorizare a firmelor

  • (1)    Amplasarea firmelor se face dup? ob?inerea Autoriza?iei de construire în conformitate cu etaj prevederile Legii nr. 50 din 29.07.1991 privind autorizarea execut?rii lucr?rilor de construc?ii republicat? cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare, ale H.C.G.M.B. nr. 488 din 23.08.2018 privind aprobarea regulamentului local pentru autorizarea, construirea ?i amplasarea mijloacelor de publicitate ?i ale prezentului regulament.
  • (2)    Este interzis? inscrip?ionarea cu autocolant a firmelor pe u?i de acces, pe pere?ii cl?dirii, cutii po?tale exterioare.
  • (3)    Inscrip?ionarea pe vitrin? nu poate ocupa mai mult de 25% din suprafa?a vitrinei. Inscrip?ionarea se face cu autocolant alb pentru: afi?area orarului, lâng? intrare, denumire, promo?ii temporare (maximum 30 de zile).
  • (4)    Este interzis s? se foloseasc? fotografii de produse în exterior, lipite pe vitrin?.
  • (5)    Este interzis? decorarea pe partea inferioar? a fa?adei cl?dirii.
  • (6)    Firmele publicitare trebuie s? respecte urm?toarele principii:
  • a)    Ierarhie a dimensiunilor pentru firmele publicitare – se accept? doar un element grafic mare (denumirea firmei) ?i unul sau mai multe elemente grafice mici (descriptor afacere, slogan, contact, produse sau servicii)
  • b)    Spa?iul liber, neocupat de elementele grafice de minim 30% din suprafa?a firmei
  • c)    Margini libere neocupate de elemente grafice de 1/6 din în?l?imea firmei
  • d)    Inscrip?ionarea cu descriptorul afacerii, sloganul, contact, produse ?i/sau servicii va avea maxim 1/3 din în?l?imea denumirii firmei. Se accept? trecute pe firm? maxim 7 produse ?i/sau servicii, slogan ?i date de contact. Se accept? imagini de tip siluet?/icon.
  • (7)    Culorile firmei: se impune folosirea culorii alb pentru text, în combina?ie cu culoarea de brand pentru fundal. Op?ional, o culoare secundar? pentru accente.
  • (8)    Pentru firmele ce sunt sponsorizate se folose?te culoarea de brand proprie sau o culoare neutr?, iar logo-ul sponsorului în alb. Este interzis? folosirea de fotografii.
  • (9)    Tipografie:
  • a)    Se accept? doar diacritice scrise corect;
  • b)    Nu se accept? degradeuri ?i litere conturate;
  • c)    Nu se accept? inscrip?ion?ri ce folosesc doar litere cu majuscule scrise cursiv ?i înclinate (italic), care sunt greu de citit;
  • d)    Nu se deformeaz? literele pentru a umple spa?iile.
  • (10)    Text ?i fonturi:
  • a)    Se accept? maxim dou? tipuri de liter? (fonturi) ?i nu se accept? combinarea celor dou? tipuri de fonturi în acela?i cuvânt:
  • b)    Nu se accept? fonturile deformate.
  • (11)    Nu se admite realizarea de socluri aparente, amplasate deasupra solului; realizarea elementelor de fundare necesare asigur?rii stabilit??ii reclamei publicitare se vor executa îngropat pân? la nivelul solului.
  • (12)    Panourile publicitare tip ecran TV se pot exploata în urm?toarele condi?ii:
  • a)    Spoturile publicitare difuzate nu vor con?ine culori ?i forme specifice semnaliz?rii rutiere.
  • b)    Nu este permis? dotarea panourilor tip ecran TV cu echipamente audio.
  • c)    Pe perioada nocturn?, intensitatea luminoas? a panoului s? fie redus? la 35% din intensitatea luminoas? utilizat? pe timpul zilei.

Sec?iunea II – Reguli generale privind amplasarea sistemelor de publicitate pe construc?ii ?i pe sol

ART. 15

  • (1)    Reclama pe construc?ii poate fi realizat? prin urm?toarele sisteme publicitare:
  • I)    panouri publicitare;
  • II)    ecrane publicitare;
  • III)    mesh-uri.
  • (2)    Sistemele publicitare men?ionate la alin. (1) se pot amplasa pe:
  • a)    calcanele construc?iilor;
  • b)    fa?adele construc?iilor f?r? s? obtureze ferestrele ce asigur? iluminatul înc?perilor ?i/sau balcoanele/logiile acestora.
  • (3)    Se pot amplasa mesh-uri pe fa?adele cl?dirilor de locuit, ale cl?dirilor cu func?iuni comerciale ?i de birouri, dar numai cu acordul proprietarilor cl?dirilor/Asocia?iei de proprietari respective în zona calcanelor sau a zid?riei f?r? goluri.
  • (4)    Panourile publicitare amplasate pe fa?adele cl?dirilor nu vor dep??i limitele acestora.
  • (5)    Panourile publicitare ?i publicitatea luminoas? pot fi amplasate pe fa?adele sau pe terasele construc?iilor astfel încât sistemele lor de prindere s? nu constituie o surs? de accidente ?i s? nu afecteze structura de rezisten?? ?i func?ionarea optim? a cl?dirilor.
  • (6)    Ecranele publicitare vor fi dotate cu sisteme care s? permit? modificarea intensit??ii luminilor, astfel încât prin intensitatea luminii ?i frecven?a succed?rii imaginilor derulate, s? nu existe riscul perturb?rii circula?iei rutiere în zona în care sunt amplasate în acest sens fiind obligatoriu avizul emis de poli?ia rutier?.
  • (7)    Proprietarii ecranelor publicitare au obliga?ia transmiterii de informa?ii de interes public si local, precum ?i informa?ii de interes pentru popula?ie în cazul unor situa?ii de urgen??.
  • (8)    Con?inutul ?i modul de transmitere a informa?iilor vor fi stabilite prin protocol încheiat între proprietarii ecranelor publicitare ?i autorit??ile administra?iei publice locale, respectiv alte institu?ii publice.
  • (9)    Pe o construc?ie va putea fi amplasat, în afar? de firme, doar un singur sistem publicitar, pe fiecare fa?ad? ?i un singur sistem publicitar pe terasa imobilului în cauz?. Amplasarea se va realiza numai cu acordul proprietarilor imobilului/Asocia?iei de proprietari.
  • (10)    În cazul cl?dirilor de locuin?e colective cu mai multe sc?ri, prevederile alin. (9) se aplic? independent fiec?rei sc?ri în parte.
  • (11)    Construc?iile cu func?iunea de birouri ?i galerie sau centre comerciale tip mall sunt exceptate de la prevederile art. (9).
  • (12)    Con?inutul reclamelor nu va contraveni normelor de estetic?, civiliza?ie, decen?? ?i bun gust.
  • (13)    Pe fa?ada spa?iilor comerciale de la parterul construc?iilor se pot amplasa, al?turi de firme, ?i sisteme publicitare de tipul celor prev?zute la alin. (1) pe care se poate desf??ura activitate de publicitate dac? reclama are o conexiune strict? cu activitatea desf??urat? în acel spa?iu. Reclama amplasat? pe fa?ada unui spa?iu comercial de la parterul construc?iei va fi tratat? diferen?iat fa?? de firm? prin culoare, form? ?i dimensiuni ?i poate fi amplasat? în condi?iile stabilite prin autoriza?ia de construire.
  • (14)    Sistemele publicitare se vor amplasa astfel încât sistemele lor de prindere s? nu constituie o surs? de accidente, s? nu împiedice func?ionalitatea construc?iilor ?i a elementelor acestora, s? nu afecteze structura de rezisten?? a cl?dirilor.
  • (15)    Suprafa?a maxim? admis? a panoului publicitar nu va dep??i 50 mp ?i se recomand? s? fie iluminat. Reflectoarele se vor amplasa astfel încât s? asigure iluminare uniform?, astfel încât s? nu afecteze traficul auto ?i pietonal, precum ?i confortul locatarilor imobilului, fiind mascate de elemente ale construc?iei sau reclamei. Distan?a dintre partea cea mai coborât? a reflectoarelor ?i nivelul trotuarului sau a terenului, dup? caz, va fi de minim 3,00 m.
  • (16)    Sistemele publicitare amplasate pe terasele imobilelor vor avea urm?toarele în?l?imi:
  • •    maxim 3,00 m dac? fa?ada construc?iei suport are în?l?imea mai mic? de 15 m;
  • •    maxim 1/5 din în?l?imea fa?adei, dar nu mai mult de 6,00 m în cazul construc?iilor mai înalte de 15 m.

ART. 16

  • (1)    Panourile publicitare amplasate la sol vor fi montate astfel încât s? nu împiedice circula?ia rutier? ?i/sau pietonal?, ori accesul pietonal ?i/sau al autovehiculelor de interven?ie pe propriet??i.
  • (2)    Ecranele publicitare amplasate pe sol trebuie s? respecte condi?iile tehnice referitoare la luminozitate ?i la frecven?a succed?rii imaginilor derulate pentru a nu exista riscul perturb?rii circula?iei rutiere în zona în care sunt amplasate, fiind necesar avizul poli?iei rutiere ?i respectarea condi?iilor tehnice astfel încât sistemul de prindere s? nu constituie surse de accidente.
  • (3)    Panourile publicitare, vor fi amplasate astfel încât funda?ia cât ?i proiec?ia la sol a acestora s? fie în totalitate în interiorul propriet??ii.
  • (4)    Nu este permis? fragmentarea unui panou publicitar.

ART. 17

  • (1)    Panourile de mici dimensiuni, respectiv cu suprafa?a maxim? de 2,20 mp per fa?? se amplaseaz? la o distan?? de cel pu?in 25,00 m pe sens între panouri.
  • (2)    Panourile de mari dimensiuni, respectiv cu suprafa?a maxim? de 36,00 mp, se amplaseaz? la o distan?? de cel pu?in 40,00 m în pe sens între panouri (succesiune/cascade pe sens de panouri).
  • (3)    Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) ?i (2) mijloacele de publicitate amplasate în interiorul incintelor centrelor comerciale, supermagazinelor, hipermagazinelor, parcurilor comerciale, parcurilor industriale, astfel definite în conformitate cu legisla?ia în vigoare.
  • (4)    Realizarea elementelor de fundare/ancorare necesare asigur?rii stabilit??ii panoului de reclam? ?i publicitare se execut? obligatoriu îngropat, respectiv sub cota suprafe?ei solului/trotuarului.

ART. 18

  • (1)    Sistemele publicitare care sunt permise în vederea efectu?rii reclamei prin sisteme amplasate la sol pe domeniul public sau privat al Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti, cât ?i pe terenurile aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice se clasific? dup? cum urmeaz?:
  • •    panouri publicitare pe suport propriu de tip citylight, tip backlight, tip unipol, tip TV screen;
  • •    totem-uri;
  • •    sta?ii S.T.B. ce înglobeaz? suprafe?e destinate efectu?rii de reclam?;
  • •    proiecte publicitare speciale;
  • •    ansambluri de panouri.
  • (2)    Dimensionarea ?i amplasarea sistemelor publicitare se va face cu respectarea condi?iilor impuse de O.G. nr. 43/1997, republicat?, privind regimul drumurilor, a O.U.G. nr. 195/2002 privind circula?ia pe drumurile publice ?i a Ordinului ministrului nr. 1170/2018.

ART. 19

  • (1)    Se interzice:
  • •    amplasarea de panouri publicitare cu lumin? dinamic? la distan?a mai mic? de 50 m de intersec?ii, fie semaforizate, fie nesemaforizate calculat? de la intrarea, respectiv ie?irea din intersec?ie;
  • •    amplasarea sistemelor publicitare luminoase care pot tulbura lini?tea ?i ordinea public? ?i siguran?a circula?iei.
  • •    amplasarea sistemelor publicitare în zone destinate recreerii ?i a locurilor de joac? amenajate în acest sens, în cazuri de excep?ie fiind necesar? întocmirea unui studiu de impact avizat ?i aprobat în condi?iile legii;
  • •    amplasarea panourilor publicitare în localitate la o distan?? mai mic? de 150 m, calculat? de la intrarea respectiv ie?irea din intersec?ie;
  • •    obturarea vizibilit??ii indicatoarelor rutiere.
  • (2)    Amplasarea sistemelor publicitare se va face cu protejarea:
  • •    spa?iilor verzi;
  • •    arborilor de aliniament stradal;
  • •    vegeta?iei dendro-floricole existente.
  • (3)    În cazul sistemelor publicitare iluminate alimentarea cu energie electric? se va face doar cu fir postat subteran, fiind interzise cablajele aeriene de la stâlpii de iluminat public.

Metodologia de autorizare a sistemelor publicitare amplasate la sol pe domeniu public, privat ?i pe construc?ii.

ART. 20

  • (1)    Închirierea, concesiunea sau asocierea în participa?iune a amplasamentelor apar?inând domeniului public al municipiului c?tre operatorii de publicitate se va face numai prin licita?ie public? organizat? pe grupe de amplasamente, astfel încât s? se acopere întreg arealul Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti. În acest sens la întocmirea caietului de sarcini, serviciul de specialitate va avea în vedere gruparea amplasamentelor pe str?zi, cartiere, etc., astfel încât pe anumite zone s? se dezvolte activit??i de reclam? ?i publicitate cu o linie de prezentare uniform?.
  • (2)    Verificarea construc?iei cu privire la respectarea cerin?elor esen?iale de calitate se realizeaz? prin re-expertizare tehnic?, la fiecare 10 ani de la data emiterii autoriza?iei de construire pentru amplasarea structurii publicitare, sau ca urmare a ac?iunilor factorilor de risc naturali/antropici asupra construc?iei/elementului constructiv care sus?ine structura publicitar?.
  • (3)    Administra?ia comercial? a Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti va întocmi situa?ia panourilor amplasate conform prevederilor regulamentului.

Sec?iunea III – Reguli generale privind amplasarea bannerelor ?i steagurilor publicitare

ART. 21

  • (1)    Amplasarea bannerelor pe raza Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti este interzis?.
  • (2)    Steagurile publicitare (cu ocazia diverselor evenimente sau manifesta?ii) montate pe catarge sau pe stâlpi, la în?l?imea minim? de 2,50 m de la cota terenului amenajat, se amplaseaz? numai în locuri în care nu împiedic? vizibilitatea semnelor de circula?ie rutiere.
  • (3)    Pe un catarg sau stâlp se pot amplasa maximum dou? steaguri obligatoriu la aceea?i în?l?ime fa?? de sol, de aceia?i dimensiune ?i montate echilibrat pe ambele laturi ale catargului/stâlpului, în acela?i plan. Durata de men?inere a steagurilor publicitare va fi de maximum 90 de zile calendaristice, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade cu înc? o perioad? de 90 de zile.
  • (4)    Amplasarea steagurilor publicitare se face în baza avizului de publicitate temporar? emis de Sectorul 6 al Municipiului Bucure?ti.
  • (5)    Sunt exceptate de la prevederile alin. (2) ?i (3) steagurile publicitare amplasate în incintele centrelor comerciale, supermagazinelor, hiper-magazinelor, parcurilor comerciale, parcurilor industriale astfel definite în conformitate cu legisla?ia în vigoare, cu condi?ia s? nu afecteze vizibilitatea circula?iei rutiere.

Sec?iunea IV – Reguli generale privind amplasarea afi?elor publicitare ?i a anun?urilor de mic? publicitate

ART. 22

  • (1)    În vederea asigur?rii eficientei inform?ri a cet??enilor, a libert??ii de expresie ?i esteticii urbane, autorit??ile administra?iei publice locale au obliga?ia de a instala în amplasamente cu vizibilitate, în condi?iile prezentului regulament, panouri speciale destinate afi?elor publicitare pentru spectacole publice, teatre, concerte ?i altele asemenea ?i a anun?urilor de mic? publicitate.
  • (2)    Panourile prev?zute la alin. (1) vor fi cur??ate în vederea actualiz?rii anun?urilor cu periodicitate.
  • (3)    Este interzis? amplasarea de afi?e publicitare prin aplicarea lor direct? pe orice suprafa?? neamenajat? în scop publicitar sau care s? acopere alte afi?e publicitare deja existente, postate anterior, aflate în perioada de valabilitate, care fac publicitate unor evenimente/ac?iuni/campanii aflate în derulare sau care urmeaz? s? se deruleze.
  • (4)    Amplasarea afi?elor, distribuirea de mostre ?i tip?rituri flyere, etc. prin intermediul difuzorilor volan?i sau din aparate de zbor, se vor putea face doar în condi?iile prev?zute de H.C.G.M.B. nr. 488/2018.

Sec?iunea V – Reguli generale privind publicitatea temporar? ?i proiectele publicitare speciale

ART. 23

  • (1)    Orice persoan? fizic? sau juridic? poate beneficia de dreptul la publicitate temporar?, în condi?iile prezentului regulament, a contractelor pe care administra?ia public? local? le are în derulare ?i a hot?rârilor de Consiliului Local al Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti.
  • (2)    Emiterea avizului pentru publicitate temporar?, pe domeniul public sau privat al statului administrat de Administra?ia Comercial? Sector 6, se va face pe baza acordului emis de aceasta.
  • (3)    În situa?ia în care la încheierea perioadei de valabilitate a acordului pentru publicitate temporar?, exist? mai multe solicit?ri de amplasare de mijloace de publicitate temporar?, Administra?ia Comercial? Sector 6 va atribui amplasamentul primei solicit?ri primite în ordine cronologic?.
  • (4)    În cazul solicit?rii schimb?rii loca?iilor în alte amplasamente decât cele solicitate ini?ial, se va ob?ine un nou aviz pentru publicitatea temporar? în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
  • (5)    Executarea ?i amplasarea structurilor publicitare auto-portante ?i proiectelor publicitare speciale se face în baza unei documenta?ii tehnice întocmite de un arhitect cu drept de semn?tur?.

CAPITOLUL VI

Condi?ii generale

ART. 24

  • (1)    Con?inutul materialelor publicitare ?i a mesajelor publicitare transmise de orice form? de firm? ?i reclam?, oricare ar fi mijlocul de comunicare ce face posibil transferul informa?iei, se va încadra în prevederile Legii nr. 148/26.06.2000 privind publicitatea, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare ?i a Legii nr. 457/2004 - privind publicitatea ?i sponsorizarea pentru produsele din tutun.
  • (2)    Operatorii de publicitate ce de?in sisteme publicitare au obliga?ia de a men?ine amenajate în permanen?? suprafe?ele de afi?aj ale sistemelor publicitare amplasate la sol ?i pe cl?diri pe raza administrativ-teritorial? a Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti.
  • (3)    În perioada în care nu exist? contract de publicitate, operatorii de publicitate vor amenaja obligatoriu suprafe?ele de expunere cu materiale cu con?inut informativ privind campanii educa?ionale, umanitare, sociale, culturale de interes public, materiale ce se vor realiza de c?tre operatorii de publicitate prin efort propriu, con?inutul informativ al acestora urmând a fi pus la dispozi?ie de c?tre Sectorul 6 al Municipiului Bucure?ti.
  • (4)    Se interzice aplicarea (inscrip?ionarea) firmelor, reclamelor ?i textelor publicitare direct pe împrejmuiri, zidurile imobilelor, stâlpilor de orice fel sau trotuarelor prin diverse metode grafice. Se interzice reclama realizat? cu materiale autocolante pe geamul vitrinelor, spa?iilor cu alt? destina?ie ?i a locuin?elor.
  • (5)    Nu se elibereaz? autoriza?ie de construire pentru amplasarea de firme ?i sisteme publicitare pe construc?ii neautorizate.
  • (6)    Pentru activitatea de reclam?, publicitate ?i afi?aj desf??urat? atât pe domeniul public al Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti, cât ?i pe cel privat, beneficiarii reclamei vor pl?ti taxa de reclam? ?i publicitate c?tre bugetul local. În acest sens operatorii de publicitate vor depune lunar la Direc?ia General? Impozite ?i Taxe Sector 6 situa?ia lunar? a contractelor de reclam? ?i publicitate, analitic pe fiecare sistem publicitar ?i perioad?, cu precizarea sumelor ce constituie baza de calcul a taxei de reclam? ?i publicitate (vor prezenta toat? informa?ia despre proprietar, chiria?, subchiria?i, de?in?tori).
  • (7)    Taxa de reclam? ?i publicitate ?i taxa pentru afi?aj în scop de reclam? ?i publicitate nu se aplic? institu?iilor publice, cu excep?ia cazurilor când acestea fac reclam? unor activit??i comerciale, aflate în afara interesului public.
  • (8)    Taxa pentru afi?aj în scop de reclam? ?i publicitate nu se datoreaz? pentru afi?ele, panourile sau alte mijloace de reclam? ?i publicitate amplasate în interiorul cl?dirilor ?i f?r? vedere direct? din exteriorul incintei.
  • (9)    Taxa pentru afi?aj în scop de reclam? ?i publicitate nu se aplic? pentru panourile de identificare a instala?iilor energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de circula?ie precum ?i alte panouri con?inând informa?ii de utilitate public? ?i educa?ionale.
  • (10)    În func?ie de interesul public local, la solicitarea autorit??ilor administra?iei publice locale, în termen de 72 de ore de la notificare, proprietarul sistemului publicitar amplasat pe domeniul public sau privat al statului sau al Municipiului Bucure?ti este obligat s? elibereze ?i s? predea terenul liber de orice sarcini.
  • (11)    Firmele de publicitate au obliga?ia de a lipi la vedere pe orice sistem de publicitate, autocolant cuprinzând date de identificare a titularului precum ?i num?rul autoriza?iei de construire sau al avizului de publicitate temporar?.
  • (12)    În Sectorul 6 al Municipiului Bucure?ti publicitatea de marc? se face numai cu aprobarea autorit??ilor administra?iei publice locale, iar reclama în folos propriu la locul desf??ur?rii activit??ii – se face în condi?iile prezentului regulament.
  • (13)    Materialele din care se vor executa sistemele publicitare vor fi de bun? calitate, rezistente la intemperii ?i vor avea un aspect estetic care nu va afecta imaginea urban? a zonei în care sunt amplasate.
  • (14)    Proprietarii sistemelor publicitare au obliga?ia între?inerii ?i men?inerii acestora într-o stare estetic? bun?, readucerea amplasamentului ?i mediului înconjur?tor la starea ini?ial?, inclusiv înierbare sau asfaltare pentru mijloacele de publicitate amplasate la nivelul solului precum ?i obliga?ia asigur?rii reglajelor ?i bunei func?ion?ri a ceasurilor digitale, acolo unde este cazul.
  • (15)    Este interzis? amplasarea pe raza administrativ-teritorial? a Sectorului 6 al Municipiului Bucure?ti a oric?rui tip de sistem publicitar în scopul promov?rii/denigr?rii, publicit??ii unor oameni ?i/sau partide politice, inclusive prin mijloace de reclam? sonor?, cu excep?ia cazurilor reglementate prin lege.

CAPITOLUL VII

DISPOZI?II FINALE

ART.25

  • (1)    Proprietarii de mijloace de publicitate autorizate conform legii au obliga?ia s? ia m?surile necesare ca acestea s? se încadreze în prevederile prezentului regulament, pân? la data de 31.12.2023.
  • (2)    În vederea respect?rii prevederilor alin. (1) se permite modificarea graficii mijloacelor de publicitate existente f?r? ob?inerea unei noi autoriza?ii de construire. Orice alte modific?ri (dimensiuni, gabarit, pozi?ie etc.) se vor face doar în baza unei noi autoriza?ii de construire.
  • (3)    Nerespectarea prevederilor prezentului regulament se sanc?ioneaz? conform prevederilor legisla?iei în vigoare ?i a H.C.G.M.B. nr. 488/2018.
  • (4)    Actele necesare pentru ob?inerea certificatului de urbanism ?i a autoriza?iei de construire pentru mijloacele de publicitate, precum ?i cele necesare pentru ob?inerea avizului de publicitate temporar? se reg?sesc în Anexele nr. 1, nr. 2 ?i nr. 3, care fac parte integrant? din prezentul regulament.
  • (5)    Cererea-tip pentru ob?inerea avizului de publicitate temporar? se reg?se?te în Anexa nr. 4, care face parte integrant? din prezentul regulament.

PRE?EDINTE DE ?EDIN??,

Xxxxxx Xxxxxxxx

ACTELE NECESARE PENTRU SOLICITAREA CERTIFICATULUI DE URBANISM PENTRU AMPLASAREA MIJLOACELOR DE PUBLICITATE

  • 1.    Cerere tip – datat?/semnat? ?i împuternicire (dac? este cazul)
  • 2.    Elemente de identificare a solicitantului (B.I., C.I., Pa?aport, C.U.I. + împuternicire);
  • 3.    Elementele de identificare a imobilului pentru care se solicit? emiterea certificatului de urbanism respectiv adresa complet?, num?r cadastral ?i num?r de carte funciar? (copie act de proprietate/închiriere a imobilului, extras de carte funciar? la zi);
  • 4.    Extras de plan cadastral, scara 1:500 ?i scara 1:2000, actualizate (eliberate de O.C.P.I. Bucure?ti pentru anul în curs), în câte 2 (dou?) exemplare, cu figurarea amplasamentului solicitat;
  • 5.    Memoriu tehnic întocmit de persoan? autorizat? (arhitect cu drept de semn?tur?) care s? cuprind?:
  • a.    grafica panoului, color în 2 (dou?) exemplare;
  • b.    poze cu imobilul, înainte ?i dup? amplasarea panoului, reclamei, color în 2 (dou?) exemplare;
  • c.    detalii tehnice de: amplasare, ancorare, materiale folosite, cote de gabarit ?i sistem de prindere
  • 6.    Documentul de plat? a taxei pentru emiterea autoriza?iei de construire, în copie – (chitan?? eliberat? de casieria Biroului Unic din cadrul Prim?riei Sectorului 6 sau O.P.).

PRE?EDINTE DE ?EDIN??,

 

ACTELE NECESARE PENTRU SOLICITAREA AUTORIZA?IEI DE CONSTRUIRE PENTRU AMPLASAREA MIJLOACELOR DE PUBLICITATE

  • 1.    Cerere tip, datat?/semnat? ?i împuternicire (dac? este cazul);
  • 2.    Certificatul de urbanism, în copie;
  • 3.    Elemente de identificare a solicitantului (B.I., C.I., Pa?aport, C.U.I. + împuternicire);
  • 4.    Elementele de identificare a imobilului pentru care se solicit? emiterea certificatului de urbanism respectiv adresa complet?, num?r cadastral ?i num?r de carte funciar? (copie act de proprietate/închiriere a imobilului, extras de carte funciar? la zi;
  • 5.    Extras de plan cadastral, scara 1:500 ?i scara 1:2000, actualizate (eliberate de O.C.P.I.B. pentru anul în curs), în câte 2 (dou?) exemplare, cu figurarea amplasamentului solicitat;
  • 6.    Certificat de atestare fiscal? eliberat de D.G.I.T.L. Sector 6, actualizat la zi;
  • 7.    Avizele ?i acordurile stabilite prin certificatul de urbanism, punctul de vedere al autorit??ii competente pentru protec?ia mediului ?i, dup? caz, actul administrativ al acesteia;
  • 8.    Avizul de conformitate;
  • 9.    Documentul de plat? a taxei de eliberare a Autoriza?iei de Construire, în copie;
  • 10.    Documenta?ia tehnic? – D.T. – proiecte de arhitectur?, rezisten??, expertiza tehnic?, studiu geotehnic (dup? caz), întocmite conform legisla?iei în vigoare – 2 exemplare în original;
  • 11.    Devizul general al lucr?rii;
  • 12.    Dovada eliberat? de O.A.R. pentru înregistrarea proiectului;
  • 13.    Documentul de plat? a taxei de timbru de arhitectur? (se pl?te?te în contul transmis de arhitect), în copie;
  • 14.    Documentul de plat? a taxei pentru emiterea autoriza?iei de construire, în copie – (chitan?? eliberat? de casieria Biroului Unic din cadrul Prim?riei Sectorului 6 sau O.P.).

PRE?EDINTE DE ?EDIN??,

 

 

ACTELE NECESARE PENTRU SOLICITAREA AVIZULUI DE PUBLICITATE TEMPORAR?

  • 1.    Cerere tip – datat?/semnat? ?i împuternicire (dac? este cazul)
  • 2.    Elemente de identificare a solicitantului (B.I., C.I., Pa?aport, C.U.I. + împuternicire);
  • 3.    Elementele de identificare a imobilului pentru care se solicit? emiterea certificatului de urbanism respectiv adresa complet?, num?r cadastral ?i num?r de carte funciar? (copie act de proprietate/închiriere a imobilului, extras de carte funciar? la zi);
  • 4.    Extras de plan cadastral, scara 1:500 ?i scara 1:2000, actualizate (eliberate de O.C.P.I.B. pentru anul în curs), în câte 2 (dou?) exemplare, cu figurarea amplasamentului solicitat;
  • 5.    Memoriu tehnic întocmit de persoan? autorizat? (arhitect cu drept de semn?tur?) care s? cuprind?:
  • a.    grafica panoului, color în 2 (dou?) exemplare;
  • b.    poze cu imobilul, înainte ?i dup? amplasarea panoului, reclamei, color în 2 (dou?) exemplare;
  • c.    detalii tehnice de: amplasare, ancorare, materiale folosite, cote de gabarit ?i sistem de prindere
  • 6.    Documentul de plat? a taxei pentru emiterea autoriza?iei de construire, în copie – (chitan?? eliberat? de casieria Biroului Unic din cadrul Prim?riei Sectorului 6 sau O.P.).

PRE?EDINTE DE ?EDIN??,

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Comments are closed.