ROMÂNIA
CONSILIUL LOCAL AL SECTORULUI 6
AL MUNICIPIULUI BUCURE?TI
HOTARÂRE
privind aprobarea Regulamentului de organizare si desfasurare a activitatii de publicitate, reclama si afisaj în Sectorul 6 al municipiului Bucuresti
Având în vedere Referatul de aprobare al Primarului Sectorului 6 si Raportul de specialitate al Directiei Generale Arhitect Sef si Planificare Teritoriala nr. 334/25.11.2022, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 6;
Luând în considerare avizele Comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Sectorului 6 nr. 5 si nr. 6 amendamentul formulat în timpul sedintei de dl consilier local Ciontu Gheorghe;
tinând cont de prevederile:
- - art. 8 din Legea nr. 185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate, cu modificarile si completarile ulterioare;
- - Ordonantei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
- - Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- - Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de construire, cu modificarile si completarile ulterioare;
- - H.C.G.M.B. nr. 488/2018 privind aprobarea Regulamentului local pentru autorizarea, construirea si amplasarea mijloacelor de publicitate;
În temeiul art. 139 alin. (3) lit. e), art. 166 alin. (4), art. 196 alin. (1) lit. a) si art. 197 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;
Consiliul Local al Sectorului 6
HOTARASTE:
Art. 1. Se aproba Regulamentul de organizare si desfasurare a activitatii de publicitate, reclama si afisaj în Sectorul 6 al municipiului Bucuresti, conform Anexei nr. 1, care face parte integranta din prezenta hotarâre.
Art. 2. Se aproba Ghidul de publicitate comerciala în Sectorul 6 al municipiului Bucuresti, conform Anexei nr. 2, care face parte integranta din prezenta hotarâre.
Art. 3. Pâna la data de 31.12.2023 toate mijloacele de publicitate autorizate conform legii care nu respecta prezentele reglementari vor fi schimbate în concordanta cu prevederile acestora.
Art. 4. (1) Primarul Sectorului 6, Directia Generala Arhitect Sef si Planificare Teritoriala, Directia Generala de Politie Locala si Administratia Comerciala Sector 6 vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotarâri.
- (2) Comunicarea si aducerea la cunostinta publica se vor face, conform competentelor, prin grija Secretarului general al Sectorului 6.
Art. 5. Prezenta hotarâre poate fi contestata de cei interesati la instanta competenta, în termenul prevazut de lege.
PRESEDINTE DE SEDINTA, CONTRASEMNEAZA
Lucian Dubalaru Secretarul general al Sectorului 6,
…………………………………………………Demirel Spiridon
Nr.: 53
Data: 28.03.2023
ANEXA NR. 1
la H.C.L. al Sectorului 6 nr. 53/28.03.2023
REGULAMENT
privind aprobarea organizarii si desfasurarii activitatii de publicitate, reclama si afisaj pe raza administrativ teritoriala a Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti
CAPITOLUL I
DISPOZITII GENERALE
ART. 1
- (1) Regulamentul stabileste activitatea de amplasare a mijloacelor de publicitate pe raza administrativ-teritoriala a Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti, în vederea asigurarii conditiilor pentru un cadru construit coerent, armonios, sigur si sanatos, pentru protectia valorilor mediului natural si antropic, pentru prezervarea calitatii peisajului si a cerintelor privind asigurarea calitatii în constructii.
- (2) Prezentul regulament este elaborat în conformitate cu:
- - Legea nr. 185 din 25.06.2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate republicata cu modificarile si completarile ulterioare;
- - Legea nr. 50 din 29.07.1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii republicata cu modificarile si completarile ulterioare;
- - Legea nr. 148 din 26.07.2000 privind publicitatea cu modificarile si completarile ulterioare;
- - Legea nr. 227 din 08.09.2015 privind Codul Fiscal cu modificarile si completarile ulterioare;
- - Legea nr. 10 din 18.01.1995 privind calitatea în constructii republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- - Ordonanta Guvernului nr. 2 din 12.07.2001 privind regimul juridic al contraventiilor cu modificarile si completarile ulterioare;
- - Ordonanta Guvernului nr. 43 din 28.08.1997 privind regimul drumurilor republicata cu modificarile si completarile ulterioare.
- - H.C.G.M.B. nr. 488 din 23.08.2018 privind aprobarea regulamentului local pentru autorizarea, construirea si amplasarea mijloacelor de publicitate.
ART. 2
Prevederile prezentului regulament se aplica proprietarilor si beneficiarilor mijloacelor de publicitate, proprietarilor de imobile pe care sunt amplasate mijloace de publicitate, posesorilor de firme, precum si operatorilor de publicitate, persoanelor fizice si juridice.
ART. 3
În întelesul prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
- a) Afis - mijloc de transmitere a mesajelor publicitare, culturale, comerciale, politice, de instructaj si altele asemenea, imprimat pe suport hârtie sau pe folie sintetica sau altele similare si expus public;
- b) Aviz - act tehnic cu caracter obligatoriu, emis de Sectorul 6 al Municipiului Bucuresti, în urma unei proceduri de analiza a proiectului tehnic si a oportunitatii urbanistice, pentru amplasarea mijloacelor de publicitate temporara, având structuri fara fundatie
- c) Banner - suport pentru mesajul publicitar confectionat din folie sintetica, din material textil sau altele similare, în mod obitnuit cu forma dreptunghiulara, ancorat în zone publice;
- d) Calcan - fatada fara goluri a unei constructii, situata pe limita de proprietate laterala sau posterioara, destinata de regula sa fie acoperita de zidul asemanator al unei cladiri vecine;
- e) Ecran publicitar - ecran cu LED-uri, LCD sau altele asemanatoare, pe care se ruleaza grafica, spoturi si altele asemenea, cu continut dinamic si de dimensiuni variabile;
- f) Firma - orice inscriptie, forma sau imagine atasata unei cladiri, cu referire la un operator economic sau la o activitate care se desfasoara în interiorul cladirii;
- g) Incinta - suprafata de teren înconjurata din toate partile de constructii, de amenajari sau împrejmuiri;
- h) Indicator publicitar directional (panou directional) - înscris, forma ori imagine care indica o directie, proximitatea unui obiectiv sau a unei cladiri unde se desfasoara o anumita activitate. În aceeasi categorie se includ bannerul vertical, caseta luminoasa, tablita indicatoare, toate de mici dimensiuni, fixate prin prinderi speciale pe cladiri, stâlpi si altele asemenea;
- i) Mesh - suport pentru mesajul publicitar confectionat din material sintetic perforat, cum ar fi plasa fina, de obicei de mari dimensiuni, fixat pe cladiri;
- j) Mijloace de publicitate - ansamblu de elemente constructive (suporturi publicitare, mesh-uri, ecrane publicitare) folosite în scopul unei activitati comerciale, industriale, artizanale sau liber-profesioniste ori a unui eveniment;
- k) Panou publicitar mobil - panou publicitar de dimensiuni reduse, amplasat la sol, fara fundatie sau alt sistem de fixare, stabilizat prin propria greutate;
- l) Panou publicitar - structura provizorie folosita pentru afisarea unui mesaj publicitar;
- m) Panou tip city light - panou publicitar de tip caseta luminoasa, de dimensiuni mici si iluminare din interior;
- n) Panou tip backlit - panou publicitar cu una/doua fete de expunere cu sistem de întindere a posterelor si iluminare din interior;
- o) Panou tip unipol - structura de rezistenta care se amplaseaza pe suport propriu – un singur stâlp de sustinere metalic – la o înaltime fata de sol mai mare de 5 m;
- p) TV screen - panou publicitar electronic pentru transmiterea de mesaje publicitare prin afisarea spotului publicitar în format video;
- q) Proiect publicitar special - constructie provizorie atipica, creata special în scopul promovarii unui produs, a unui serviciu sau eveniment si care nu are în alcatuirea sa elemente de fundatie si/sau structuri publicitare clasice;
- r) Publicitate - totalitatea modalitatilor si instrumentelor specifice utilizate pentru a facilita cunoasterea si aprecierea de catre consumatori a anumitor bunuri, produse si servicii sau pentru a informa publicul asupra unor evenimente, a destinatiei unor spatii, lansari de produse, deschideri de magazine si altele asemenea, precum si orice forma de prezentare a unei activitati comerciale, industriale, artizanale sau liber-profesioniste având ca scop promovarea vânzarii de bunuri, produse si servicii, de drepturi si obligatii;
- s) Publicitate luminoasa - publicitate realizata prin corpuri luminoase, afise sau panouri luminate printr-o sursa de lumina amplasata astfel încât sa asigure iluminarea afisului, panoului ori corpului publicitar;
- t) Publicitate stradala (outdoor) - publicitate efectuata în spatii deschise, în exteriorul cladirilor;
- u) Publicitate temporara - publicitate realizata cu ocazia unor evenimente, manifestatii culturale, sportive, precum si pentru actiuni de promovare de produse sau activitati;
- v) Reclama publicitara - activitate prin care o persoana fizica sau juridica promoveaza un brand, o marca comerciala, serviciu, informatie utila, activitate, produs, idee, folosind mijloace de promovare cunoscute în scopul de a convinge, a face cunoscut sau a atentiona publicul larg;
- w) Rooftop - mijloc de publicitate amplasat pe acoperisul respectiv terasa unei cladiri:
- x) Steag publicitar - piesa de stofa, pânza sau material plastic atasata la un suport lance, catarg sau stâlp, purtând culori, embleme, simboluri sau mesaje publicitare;
- y) Structura de publicitate auto portanta - cadru suport amplasat la sol, fara fundatie sau alt sistem de fixare, stabilizat prin propria greutate, pe care sunt dispuse fete realizate din materiale usoare de tip mesh, plasa fina, pânza si altele asemenea, pe care se afla imprimate reclame si mesaje publicitare;
- z) Totem - structura publicitara verticala, luminoasa sau nu, amplasata pe sol, prin intermediul careia se realizeaza publicitate sau informare.
CAPITOLUL II
APROBAREA EXECUTARII LUCRARILOR PENTRU AMPLASAREA MIJLOACELOR DE PUBLICITATE
ART. 4 Autorizarea mijloacelor de publicitate
- (1) Aprobarea amplasarii, executarii lucrarilor, mentinerii mijloacelor de publicitate, pe fatadele cladirilor sau ale celor care au un sistem propriu de sustinere în raport cu pamântul se poate realiza numai în conditiile emiterii autorizatiei de construire.
- (2) Autorizatiile de construire emise pentru mijloacele de publicitate vor preciza caracterul provizoriu al acestora, precum si durata de autorizare a suportului constructiei mijloacelor de publicitate.
- (3) În autorizatia de construire se va preciza ca mijloacele de publicitate vor fi desfiintate la data încetarii activitatii sau a valabilittaii contractului de închiriere/concesiune/comodat (daca este cazul).
- (4) Autorizatia de construire pentru mijloacele de publicitate de tip mesh, amplasate pe schelele montate pe fatadele constructiilor ori pe elementele de împrejmuire a santierului, este valabila pe toata durata existentei organizarii de santier.
- (5) Mesh-ul va acoperi întreaga schela aferenta unei fatade si se recomanda ca acesta sa contina o singura reclama.
- (6) Autorizarea executarii acestor reclame se va face simultan sau ulterior autoriztrii organizarii de santier, în aceleasi conditii ca si aceasta.
- (7) Durata mentinerii reclamei nu va depasi durata existentei organizarii de santier.
- (8) Beneficiarii autorizatiilor de construire pentru amplasarea mijloacelor de publicitate au obligatia sa o prezinte proprietarului/locatorului.
- (9) Nu se emit autorizatii de construire pentru amplasarea de mijloace publicitare pe constructii edificate fara autorizatie de construire sau construite cu încalcarea acesteia.
- (10) Pentru cazurile în care legea nu prevede emiterea autorizatiei de construire, amplasarea mijloacelor de publicitate, se va face cu respectarea procedurii prevazute pentru obtinerea avizului pentru publicitate temporara.
ART. 5 Avizarea mijloacelor de publicitate
- (1) Primarul Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti, la cererea solicitantilor, emite Aviz de amplasare a mijloacelor de publicitate temporare pe pamânt (fara fundatie), în cadrul unor campanii publicitare, activitati de promovare sau altele asimilate.
- (2) Avizul pentru amplasarea mijloacelor de publicitate temporara se acorda pentru o perioada de cel mult 30 zile, perioada ce poate fi prelungita o singura data, la cererea solicitantului, pentru o perioada cel mult egala cu cea aprobata initial. Cererea pentru prelungire urmeaza a fi depusa cu 10 zile înainte de expirarea avizului initial.
- (3) La expirarea perioadei pentru care a fost emis Avizul, solicitantul este obligat sa desfiinteze mijloacele de publicitate temporara si sa aduca amplasamentul pe care acestea au fost amplasate la starea initiala.
ART. 6
Documentatia necesara pentru obtinerea certificatului de urbanism, a autorizatiei si a avizelor temporare pentru mijloacele de publicitate este stabilita de prevederile din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, H.C.G.M.B. nr. 488/2018 privind aprobarea regulamentului local pentru autorizarea, construirea si amplasarea mijloacelor de publicitate si Anexele 1, 2 si 3 la prezentul regulament.
ART. 7
- (1) La expirarea valabilitatii autorizatiei de construire, proprietarul suportului publicitar si cel al imobilului pe care este amplasat acesta, sunt obligati, pe cheltuiala proprie, sa aduca imobilul la starea initiala.
- (2) La expirarea valabilitatii autorizatiei de construire pentru mijloacele publicitare autorizate pe domeniul public, acestea vor fi desfiintate de catre proprietarul acestora pe cheltuiala proprie. Daca mijloacele de publicitate nu sunt desfiintate în termen de 30 de zile ele vor putea fi desfiintate pe cale administrativa de Sectorul 6 al Municipiului Bucuresti fara emiterea unei autorizatii de desfiintare, fara sesizarea instantelor judecatoresti si pe cheltuiala contravenientului.
- (3) Sistemele de ancoraj ale mijloacelor de publicitate amplasate pe constructii existente vor fi supuse inspectiilor obligatorii privind urmarirea comportarii în timp a constructiilor pentru care, periodic, dar nu mai putin de o data la 2 ani, de catre un specialist tehnic atestat ca expert pentru cerinta rezistentei mecanice si stabilitate, va întocmi un raport tehnic de inspectie care, prin grija proprietarului, din care sa rezulte faptul ca mentinerea utilizarii acestora nu prezinta un grad de pericol public datorat factorilor de risc naturali, fenomene meteorologice periculoase, seisme si altele, care sa poata genera consecinte grave: pierderi de vieti omenesti, vatamare grava a integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane, distrugerea totala sau partiala a unor bunuri ori alte consecinte deosebit de grave.
CAPITOLUL III
REGULI GENERALE PRIVIND AMPLASAREA TUTUROR CATEGORIILOR DE MIJLOACE DE PUBLICITATE
ART. 8
- (1) Amplasarea mijloacelor de publicitate se poate face atât pe domeniul public sau privat al statului, cât si pe proprietatea privata a persoanelor fizice sau juridice de pe raza administrativ teritoriala a Sectorului 6, cu acordul acestora si cu respectarea prevederilor legale.
- (2) Pe întreaga perioada de valabilitate a autoriztrii constructiei-suport pentru mijloacele de publicitate, indiferent de regimul de proprietate al imobilelor pe care acestea sunt amplasate, proprietarul/detinatorul constructiei suport are obligatia afisarii permanente de materiale de publicitate.
- (3) În situatia în care proprietarul/detinatorul constructiei-suport pentru mijloace de publicitate nu are contracte de publicitate în derulare va afisa materiale privind propria activitate sau materiale privind campanii educationale, umanitare, sociale, culturale de interes public. Materialul (continutul informativ) va fi pus la dispozi?ie de autoritatile publice interesate, proprietarul având obligatia de a transmite Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti situatia constructiilor-suport pentru mijloace de publicitate disponibile.
- (4) Primarul sau primarul general al municipiului Bucuresti este obligat sa ceara proprietarului mijlocului de publicitate desfiintarea constructiei-suport pentru mijlocul de publicitate, atunci când constata lipsa afisarii materialelor publicitare pe o perioada mai mare de 60 de zile.
- (5) Mijloacele de publicitate care se amplaseaza în zona drumurilor publice se autorizeaza si se executa cu respectarea prevederilor actelor normative în vigoare privind regimul drumurilor si circulatia pe drumurile publice, ale normelor tehnice privind proiectarea, amplasarea constructiilor, instalatiilor si panourilor publicitare în zona drumurilor, pe poduri, pasaje, viaducte si tuneluri rutiere, precum si ale legislatiei ce reglementeaza domeniul public si regimul proprietatii.
ART. 9
- (1) Este interzisa amplasarea mijloacelor de publicitate în urmatoarele situatii:
- a) pe spatiile verzi asa cum sunt ele definite de Legea nr. 24 din 2007 (*republicata*);
- b) în locuri de joaca sau locurile de odihna situate în zona blocurilor de locuinte colective;
- c) pe cladirile reprezentând sedii ale autoritatilor administratiei publice locale si centrale, precum si ale institutiilor publice, cu exceptia afiselor care anunta activitatea ce se desfasoara în interiorul sediilor;
- d) pe arbori;
- e) pe zona carosabila a strazilor si a drumurilor, indiferent de categoria acestora;
- f) pe obiecte de arta monumentala si monumentele publice;
- g) pe monumentele istorice sau în zona de protectie a acestora, cu exceptia firmelor care anunta activitatea ce se desfasoara în interiorul cladirii si a mesh-urilor de pe schele amplasate pe perioada efectuarii lucrarilor de consolidare/restaurare;
- h) pe cladirile aflate în stare avansata de deteriorare, în situatia în care amplasarea mijlocului de publicitate afecteaza structura de rezistenta si/sau stabilitate si integritatea elementelor constructive si decorative ale anvelopei cladirii;
- i) în incinta si pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lacasurilor de cult, troitelor, scuarurilor, arcurilor si gradinilor publice;
- j) în zonele în care a fost restrictionata sau interzisa publicitatea prin regulamentele de publicitate sau de urbanism locale;
- k) în interiorul intersectiilor si al sensurilor giratorii, în spatiul destinat circulatiei autovehiculelor si semnalizarii rutiere, în zone în care desfasurarea în conditii normale a traficului ar putea fi perturbata;
- l) pe parapetele si/sau peretii pasajelor rutiere subterane si supraterane ori sub poduri;
- m) pe semnele de circulatie, inclusiv pe stâlpii de sustinere a elementelor de semnalizare rutiera sau de circulatie, pe stâlpii de alimentare cu energie electrica, pe stâlpii de iluminat public, pe stâlpii de sustinere a elementelor de transport public, pe stâlpii de telecomunicatii sau orice alt tip de stâlpi amplasati în localitati sau de-a lungul arterelor de circulatie.
- n) în zona de protectie a autostrazilor, pe benzile metalice de delimitare a sensurilor de circulatie a autostrazilor sau drumurilor nationale expres, precum si pe benzile laterale de protectie a sensurilor de circulatie;
- o) pe lucrarile de arta care traverseaza drumul, pe portale cu semnalizare rutiera sau în solutii independente auto portante în traversarea drumului.
- (2) Se interzice acoperirea cu orice mijloc de publicitate (inclusiv autocolante) a suprafetelor vitrate ale cladirilor.
- (3) Se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate sonore care pot tulbura linistea publica.
- (4) Se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate care prin forma, continut, dimensiuni si culori pot fi confundate cu mijloacele de semnalizare rutiera, a indicatoarelor de orientare si informare sau împiedica vizibilitatea acestora.
- (5) Se interzice montarea pe trotuare si spatii pietonale cu latimea mai mica de 2,25 m, precum si pe zonele verzi dintre trotuar sau spatiu pietonal si carosabil a panourilor publicitare cu structura proprie si elemente de sustinere care necesita fundatie.
ART. 10
Se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate la o distanta mai mica de 2,00 m fata de limita de proprietate a imobilelor sau terenurilor private ale persoanelor fizice si/sau juridice, fara acordul scris al proprietarilor si numai daca, prin aceasta amplasare, nu se afecteaza accesul si utilizarea fara îngradire a proprietatii si/sau nu se estompeaza în niciun fel vizibilitatea din si înspre proprietate.
ART. 11
- (1) În scopul asigurarii sigurantei cettaenilor si integritatii bunurilor, operatorii de publicitate vor realiza mijloacele publicitare cu materiale si sisteme constructive ce respecta prevederile legale privind calitatea în constructii..
- (2) Operatorii de publicitate au obligatia sa asigure identificarea panourilor publicitare prin inscriptionarea acestora cu informatii privind denumirea operatorului, codul unic de înregistrare (C.U.I.) a acestuia, numarul autorizatiei de construire sau al avizului de amplasament în baza carora au fost amplasate mijloacele de publicitate.
CAPITOLUL V
AUTORIZAREA MIJLOACELOR DE PUBLICITATE
REGULI SPECIFICE PENTRU CATEGORIILE DE MIJLOACE DE PUBLICITATE
Sectiunea I – Reguli generale privind amplasarea firmelor
ART. 12
- (1) În Sectorul 6 al Municipiului Bucure?ti se permite amplasarea de catre agentii economici a firmelor numai la sediul si/sau punctul de lucru declarat conform prevederilor legale.
ART. 13
Conditii tehnice de amplasare a firmelor:
- (1) Firmele se amplaseaza pe fatada spatiului unde îsi au adresa juridica si/sau adresa subdiviziunile înregistrate, în locuri special prevazute sau în locuri unde este posibil din punct de vedere arhitectural si constructiv;
- (2) În cazul firmelor dezvoltate pe orizontala, limita de înaltime a firmei nu trebuie sa depaseasca 25% din înaltimea vitrinei. Latimea este cea a vitrinei si trebuie amplasata în asa fel încât sa nu acopere elemente ale cladirii (ferestre, coloane, balcoane, elemente distincte);
- (3) Nu se accepta firme din materiale fara durabilitate (pânza, poliplan, carton), iar pe arterele principale firmele vor fi tip caseta luminoasa sau litere volumetrice. De regula, lungimea firmei va fi cuprinsa între 33% si 50% din latimea vitrinei/fatadei;
- (4) Pe cladirile de locuit care au doua sau mai multe spatii comerciale sau cu alta destinatie, situate la parter sau mezanin, firmele se vor amplasa în mod unitar prin adoptarea unor solutii armonizate pentru toate spatiile;
- (5) Firmele agentilor economici ce desfasoara activitati economice într-un apartament de bloc situat la etajele superioare ale imobilului se pot amplasa, numai cu acordul proprietarilor/Asociatiei de proprietari, în mod unitar prin adoptarea unor solutii armonizate la parter în locuri special prevazute (panou cu numele firmei, etajul, nr. apartamentului sau orice alt detaliu necesar);
- (6) Firmele în consola se amplaseaza la o înaltime minim? de 2,50 m de la nivelul trotuarului. Fata de planul vertical al fatadei, firmele vor putea iesi în consola maximum 1,20 m, dar pastrând o distanta de minimum 1,00 m fata de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau fata de limita interioara a plantatiei de aliniament;
- (7) Dimensiunea maxima acceptata a firmelor ce ies în consola este de 70 cm x 70 cm;
- (8) Grosimea firmelor pozitionate paralel cu fatada la nivelul parterului/mezaninului, nu va fi mai mare de 0,25 m;
- (9) Copertinele pe care se inscriptioneaza o firma vor fi amplasate/ridicate de la nivelul trotuarului minim 2,50 m si vor iesi din planul fatadei maxim 1,50 m, dar pastrând o distanta de minim 1,00 m fata de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau fata de limita interioara a plantatiei de aliniament;
- (10) Firmele luminate pot fi amplasate doar paralel cu fatada imobilului si vor fi amplasate la minimum 3 m de la nivelul solului. Iluminarea firmelor se va face cu becuri de tip LED;
- (11) Firmele luminate si cele luminoase amplasate la mai putin de 30 m de semnalizarile rutiere nu vor folosi culorile specifice acestora si lumina intermitenta.
ART. 14
Metodologia de autorizare a firmelor
- (1) Amplasarea firmelor se face dupa obtinerea Autorizatiei de construire în conformitate cu etaj prevederile Legii nr. 50 din 29.07.1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii republicata cu modificarile si completarile ulterioare, ale H.C.G.M.B. nr. 488 din 23.08.2018 privind aprobarea regulamentului local pentru autorizarea, construirea si amplasarea mijloacelor de publicitate si ale prezentului regulament.
- (2) Este interzisa inscriptionarea cu autocolant a firmelor pe usi de acces, pe peretii cladirii, cutii postale exterioare.
- (3) Inscriptionarea pe vitrina nu poate ocupa mai mult de 25% din suprafa?a vitrinei. Inscriptionarea se face cu autocolant alb pentru: afisarea orarului, lânga intrare, denumire, promotii temporare (maximum 30 de zile).
- (4) Este interzis sa se foloseasca fotografii de produse în exterior, lipite pe vitrina.
- (5) Este interzisa decorarea pe partea inferioara a fatadei cladirii.
- (6) Firmele publicitare trebuie sa respecte urmatoarele principii:
- a) Ierarhie a dimensiunilor pentru firmele publicitare – se accepta doar un element grafic mare (denumirea firmei) ai unul sau mai multe elemente grafice mici (descriptor afacere, slogan, contact, produse sau servicii)
- b) Spatiul liber, neocupat de elementele grafice de minim 30% din suprafata firmei
- c) Margini libere neocupate de elemente grafice de 1/6 din înaltimea firmei
- d) Inscriptionarea cu descriptorul afacerii, sloganul, contact, produse si/sau servicii va avea maxim 1/3 din înaltimea denumirii firmei. Se accepta trecute pe firma maxim 7 produse si/sau servicii, slogan si date de contact. Se accepta imagini de tip silueta/icon.
- (7) Culorile firmei: se impune folosirea culorii alb pentru text, în combinatie cu culoarea de brand pentru fundal. Optional, o culoare secundara pentru accente.
- (8) Pentru firmele ce sunt sponsorizate se foloseste culoarea de brand proprie sau o culoare neutra, iar logo-ul sponsorului în alb. Este interzisa folosirea de fotografii.
- (9) Tipografie:
- a) Se accepta doar diacritice scrise corect;
- b) Nu se accepta degradeuri si litere conturate;
- c) Nu se accepta inscriptionari ce folosesc doar litere cu majuscule scrise cursiv si înclinate (italic), care sunt greu de citit;
- d) Nu se deformeaza literele pentru a umple spatiile.
- (10) Text si fonturi:
- a) Se accepta maxim doua tipuri de litera (fonturi) si nu se accepta combinarea celor doua tipuri de fonturi în acelasi cuvânt:
- b) Nu se accepta fonturile deformate.
- (11) Nu se admite realizarea de socluri aparente, amplasate deasupra solului; realizarea elementelor de fundare necesare asigurarii stabilittaii reclamei publicitare se vor executa îngropat pâna la nivelul solului.
- (12) Panourile publicitare tip ecran TV se pot exploata în urmatoarele conditii:
- a) Spoturile publicitare difuzate nu vor contine culori si forme specifice semnalizarii rutiere.
- b) Nu este permisa dotarea panourilor tip ecran TV cu echipamente audio.
- c) Pe perioada nocturna, intensitatea luminoasa a panoului sa fie redusa la 35% din intensitatea luminoasa utilizata pe timpul zilei.
Sectiunea II – Reguli generale privind amplasarea sistemelor de publicitate pe constructii si pe sol
ART. 15
- (1) Reclama pe constructii poate fi realizata prin urmatoarele sisteme publicitare:
- I) panouri publicitare;
- II) ecrane publicitare;
- III) mesh-uri.
- (2) Sistemele publicitare mentionate la alin. (1) se pot amplasa pe:
- a) calcanele constructiilor;
- b) fatadele constructiilor fara sa obtureze ferestrele ce asigura iluminatul încaperilor si/sau balcoanele/logiile acestora.
- (3) Se pot amplasa mesh-uri pe fatadele cladirilor de locuit, ale cladirilor cu functiuni comerciale si de birouri, dar numai cu acordul proprietarilor cladirilor/Asociatiei de proprietari respective în zona calcanelor sau a zidariei fara goluri.
- (4) Panourile publicitare amplasate pe fatadele cladirilor nu vor depasi limitele acestora.
- (5) Panourile publicitare si publicitatea luminoasa pot fi amplasate pe fatadele sau pe terasele constructiilor astfel încât sistemele lor de prindere sa nu constituie o sursa de accidente si sa nu afecteze structura de rezistenta si functionarea optima a cladirilor.
- (6) Ecranele publicitare vor fi dotate cu sisteme care sa permita modificarea intensitatii luminilor, astfel încât prin intensitatea luminii si frecventa succedarii imaginilor derulate, sa nu existe riscul perturbarii circulatiei rutiere în zona în care sunt amplasate în acest sens fiind obligatoriu avizul emis de politia rutiera.
- (7) Proprietarii ecranelor publicitare au obligatia transmiterii de informatii de interes public si local, precum si informatii de interes pentru populatie în cazul unor situatii de urgenta.
- (8) Continutul si modul de transmitere a informatiilor vor fi stabilite prin protocol încheiat între proprietarii ecranelor publicitare si autoritatile administratiei publice locale, respectiv alte institutii publice.
- (9) Pe o constructie va putea fi amplasat, în afara de firme, doar un singur sistem publicitar, pe fiecare fatada si un singur sistem publicitar pe terasa imobilului în cauza. Amplasarea se va realiza numai cu acordul proprietarilor imobilului/Asociatiei de proprietari.
- (10) În cazul cladirilor de locuinte colective cu mai multe sc?ri, prevederile alin. (9) se aplica independent fiecarei scari în parte.
- (11) Constructiile cu functiunea de birouri si galerie sau centre comerciale tip mall sunt exceptate de la prevederile art. (9).
- (12) Continutul reclamelor nu va contraveni normelor de estetica, civilizatie, decenta si bun gust.
- (13) Pe fatada spatiilor comerciale de la parterul constructiilor se pot amplasa, alaturi de firme, si sisteme publicitare de tipul celor prevazute la alin. (1) pe care se poate desfasura activitate de publicitate daca reclama are o conexiune stricta cu activitatea desfasurata în acel spatiu. Reclama amplasata pe fatada unui spatiu comercial de la parterul constructiei va fi tratata diferentiat fata de firma prin culoare, forma si dimensiuni si poate fi amplasata în conditiile stabilite prin autorizatia de construire.
- (14) Sistemele publicitare se vor amplasa astfel încât sistemele lor de prindere sa nu constituie o sursa de accidente, sa nu împiedice functionalitatea constructiilor si a elementelor acestora, sa nu afecteze structura de rezistenta a cladirilor.
- (15) Suprafata maxima admisa a panoului publicitar nu va depasi 50 mp si se recomanda sa fie iluminat. Reflectoarele se vor amplasa astfel încât sa asigure iluminare uniforma, astfel încât sa nu afecteze traficul auto si pietonal, precum si confortul locatarilor imobilului, fiind mascate de elemente ale constructiei sau reclamei. Distanta dintre partea cea mai coborâta a reflectoarelor si nivelul trotuarului sau a terenului, dupa caz, va fi de minim 3,00 m.
- (16) Sistemele publicitare amplasate pe terasele imobilelor vor avea urmatoarele înaltimi:
- • maxim 3,00 m daca fatada constructiei suport are înatltimea mai mica de 15 m;
- • maxim 1/5 din înaltimea fatadei, dar nu mai mult de 6,00 m în cazul constructiilor mai înalte de 15 m.
ART. 16
- (1) Panourile publicitare amplasate la sol vor fi montate astfel încât sa nu împiedice circulatia rutiera si/sau pietonala, ori accesul pietonal si/sau al autovehiculelor de interventie pe proprietati.
- (2) Ecranele publicitare amplasate pe sol trebuie sa respecte conditiile tehnice referitoare la luminozitate si la frecventa succedarii imaginilor derulate pentru a nu exista riscul perturbarii circulatiei rutiere în zona în care sunt amplasate, fiind necesar avizul politiei rutiere si respectarea conditilor tehnice astfel încât sistemul de prindere sa nu constituie surse de accidente.
- (3) Panourile publicitare, vor fi amplasate astfel încât fundatia cât si proiectia la sol a acestora sa fie în totalitate în interiorul proprietatii.
- (4) Nu este permisa fragmentarea unui panou publicitar.
ART. 17
- (1) Panourile de mici dimensiuni, respectiv cu suprafata maxima de 2,20 mp per fata se amplaseaza la o distanta de cel putin 25,00 m pe sens între panouri.
- (2) Panourile de mari dimensiuni, respectiv cu suprafata maxima de 36,00 mp, se amplaseaza la o distanta de cel putin 40,00 m în pe sens între panouri (succesiune/cascade pe sens de panouri).
- (3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) ?i (2) mijloacele de publicitate amplasate în interiorul incintelor centrelor comerciale, supermagazinelor, hipermagazinelor, parcurilor comerciale, parcurilor industriale, astfel definite în conformitate cu legislatia în vigoare.
- (4) Realizarea elementelor de fundare/ancorare necesare asigurarii stabilitatii panoului de reclama si publicitare se executa obligatoriu îngropat, respectiv sub cota suprafetei solului/trotuarului.
ART. 18
- (1) Sistemele publicitare care sunt permise în vederea efectuarii reclamei prin sisteme amplasate la sol pe domeniul public sau privat al Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti, cât si pe terenurile aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice se clasifica dupa cum urmeaza:
- • panouri publicitare pe suport propriu de tip citylight, tip backlight, tip unipol, tip TV screen;
- • totem-uri;
- • statii S.T.B. ce înglobeaza suprafete destinate efectuarii de reclama;
- • proiecte publicitare speciale;
- • ansambluri de panouri.
- (2) Dimensionarea si amplasarea sistemelor publicitare se va face cu respectarea conditiilor impuse de O.G. nr. 43/1997, republicata, privind regimul drumurilor, a O.U.G. nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice si a Ordinului ministrului nr. 1170/2018.
ART. 19
- (1) Se interzice:
- • amplasarea de panouri publicitare cu lumina dinamica la distanta mai mica de 50 m de intersectii, fie semaforizate, fie nesemaforizate calculata de la intrarea, respectiv iesirea din intersectie;
- • amplasarea sistemelor publicitare luminoase care pot tulbura linistea si ordinea publica si sigurata circulatiei.
- • amplasarea sistemelor publicitare în zone destinate recreerii si a locurilor de joaca amenajate în acest sens, în cazuri de exceptie fiind necesara întocmirea unui studiu de impact avizat si aprobat în conditiile legii;
- • amplasarea panourilor publicitare în localitate la o distanta mai mica de 150 m, calculata de la intrarea respectiv iesirea din intersectie;
- • obturarea vizibilitatii indicatoarelor rutiere.
- (2) Amplasarea sistemelor publicitare se va face cu protejarea:
- • spatiilor verzi;
- • arborilor de aliniament stradal;
- • vegetatiei dendro-floricole existente.
- (3) În cazul sistemelor publicitare iluminate alimentarea cu energie electrica se va face doar cu fir postat subteran, fiind interzise cablajele aeriene de la stâlpii de iluminat public.
Metodologia de autorizare a sistemelor publicitare amplasate la sol pe domeniu public, privat si pe constructii.
ART. 20
- (1) Închirierea, concesiunea sau asocierea în participatiune a amplasamentelor apartinând domeniului public al municipiului catre operatorii de publicitate se va face numai prin licitatie publica organizata pe grupe de amplasamente, astfel încât sa se acopere întreg arealul Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti. În acest sens la întocmirea caietului de sarcini, serviciul de specialitate va avea în vedere gruparea amplasamentelor pe strazi, cartiere, etc., astfel încât pe anumite zone sa se dezvolte activitati de reclama si publicitate cu o linie de prezentare uniforma.
- (2) Verificarea constructiei cu privire la respectarea cerintelor esentiale de calitate se realizeaza prin re-expertizare tehnica, la fiecare 10 ani de la data emiterii autorizatiei de construire pentru amplasarea structurii publicitare, sau ca urmare a actiunilor factorilor de risc naturali/antropici asupra constructiei/elementului constructiv care sustine structura publicitara.
- (3) Administratia comerciala a Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti va întocmi situatia panourilor amplasate conform prevederilor regulamentului.
Sectiunea III – Reguli generale privind amplasarea bannerelor si steagurilor publicitare
ART. 21
- (1) Amplasarea bannerelor pe raza Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti este interzisa.
- (2) Steagurile publicitare (cu ocazia diverselor evenimente sau manifestatii) montate pe catarge sau pe stâlpi, la înaltimea minima de 2,50 m de la cota terenului amenajat, se amplaseaza numai în locuri în care nu împiedica vizibilitatea semnelor de circulatie rutiere.
- (3) Pe un catarg sau stâlp se pot amplasa maximum doua steaguri obligatoriu la aceeasi înaltime fata de sol, de aceiasi dimensiune si montate echilibrat pe ambele laturi ale catargului/stâlpului, în acelasi plan. Durata de mentinere a steagurilor publicitare va fi de maximum 90 de zile calendaristice, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade cu înca o perioada de 90 de zile.
- (4) Amplasarea steagurilor publicitare se face în baza avizului de publicitate temporara emis de Sectorul 6 al Municipiului Bucuresti.
- (5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (2) ?i (3) steagurile publicitare amplasate în incintele centrelor comerciale, supermagazinelor, hiper-magazinelor, parcurilor comerciale, parcurilor industriale astfel definite în conformitate cu legislatia în vigoare, cu conditia sa nu afecteze vizibilitatea circulatiei rutiere.
Sec?iunea IV – Reguli generale privind amplasarea afiselor publicitare si a anunturilor de mica publicitate
ART. 22
- (1) În vederea asigurarii eficientei informari a cetatenilor, a libertatii de expresie si esteticii urbane, autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a instala în amplasamente cu vizibilitate, în conditiile prezentului regulament, panouri speciale destinate afiselor publicitare pentru spectacole publice, teatre, concerte si altele asemenea si a anunturilor de mica publicitate.
- (2) Panourile prevazute la alin. (1) vor fi curatate în vederea actualizarii anunturilor cu periodicitate.
- (3) Este interzisa amplasarea de afise publicitare prin aplicarea lor directa pe orice suprafata neamenajata în scop publicitar sau care sa acopere alte afise publicitare deja existente, postate anterior, aflate în perioada de valabilitate, care fac publicitate unor evenimente/actiuni/campanii aflate în derulare sau care urmeaza sa se deruleze.
- (4) Amplasarea afiselor, distribuirea de mostre si tipsrituri flyere, etc. prin intermediul difuzorilor volanti sau din aparate de zbor, se vor putea face doar în conditiile prevazute de H.C.G.M.B. nr. 488/2018.
Sectiunea V – Reguli generale privind publicitatea temporara si proiectele publicitare speciale
ART. 23
- (1) Orice persoana fizica sau juridica poate beneficia de dreptul la publicitate temporara, în conditiile prezentului regulament, a contractelor pe care administratia publica locala le are în derulare si a hotarârilor de Consiliului Local al Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti.
- (2) Emiterea avizului pentru publicitate temporara, pe domeniul public sau privat al statului administrat de Administratia Comerciala Sector 6, se va face pe baza acordului emis de aceasta.
- (3) În situatia în care la încheierea perioadei de valabilitate a acordului pentru publicitate temporara, exista mai multe solicitari de amplasare de mijloace de publicitate temporara, Administratia Comerciala Sector 6 va atribui amplasamentul primei solicitari primite în ordine cronologica.
- (4) În cazul solicitarii schimbarii locatiilor în alte amplasamente decât cele solicitate initial, se va obtine un nou aviz pentru publicitatea temporara în conformitate cu prevederile prezentului regulament.
- (5) Executarea si amplasarea structurilor publicitare auto-portante si proiectelor publicitare speciale se face în baza unei documentatii tehnice întocmite de un arhitect cu drept de semnatura.
CAPITOLUL VI
Conditii generale
ART. 24
- (1) Continutul materialelor publicitare si a mesajelor publicitare transmise de orice forma de firma si reclama, oricare ar fi mijlocul de comunicare ce face posibil transferul informatiei, se va încadra în prevederile Legii nr. 148/26.06.2000 privind publicitatea, cu modificarile si completarile ulterioare si a Legii nr. 457/2004 - privind publicitatea si sponsorizarea pentru produsele din tutun.
- (2) Operatorii de publicitate ce detin sisteme publicitare au obligatia de a mentine amenajate în permanenta suprafetele de afisaj ale sistemelor publicitare amplasate la sol si pe cladiri pe raza administrativ-teritoriala a Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti.
- (3) În perioada în care nu exista contract de publicitate, operatorii de publicitate vor amenaja obligatoriu suprafetele de expunere cu materiale cu continut informativ privind campanii educationale, umanitare, sociale, culturale de interes public, materiale ce se vor realiza de catre operatorii de publicitate prin efort propriu, continutul informativ al acestora urmând a fi pus la dispozitie de catre Sectorul 6 al Municipiului Bucuresti.
- (4) Se interzice aplicarea (inscriptionarea) firmelor, reclamelor si textelor publicitare direct pe împrejmuiri, zidurile imobilelor, stâlpilor de orice fel sau trotuarelor prin diverse metode grafice. Se interzice reclama realizata cu materiale autocolante pe geamul vitrinelor, spatiilor cu alta destinatie si a locuintelor.
- (5) Nu se elibereaza autorizatie de construire pentru amplasarea de firme si sisteme publicitare pe constructii neautorizate.
- (6) Pentru activitatea de reclama, publicitate si afisaj desfasurata atât pe domeniul public al Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti, cât si pe cel privat, beneficiarii reclamei vor plati taxa de reclama si publicitate catre bugetul local. În acest sens operatorii de publicitate vor depune lunar la Directia Generala Impozite si Taxe Sector 6 situatia lunara a contractelor de reclama si publicitate, analitic pe fiecare sistem publicitar si perioada, cu precizarea sumelor ce constituie baza de calcul a taxei de reclama si publicitate (vor prezenta toata informatia despre proprietar, chirias, subchiriasi, detinatori).
- (7) Taxa de reclama si publicitate si taxa pentru afisaj în scop de reclama si publicitate nu se aplica institutiilor publice, cu exceptia cazurilor când acestea fac reclama unor activitati comerciale, aflate în afara interesului public.
- (8) Taxa pentru afisaj în scop de reclama si publicitate nu se datoreaza pentru afisele, panourile sau alte mijloace de reclama si publicitate amplasate în interiorul cladirilor si fara vedere directa din exteriorul incintei.
- (9) Taxa pentru afisaj în scop de reclama si publicitate nu se aplica pentru panourile de identificare a instalatiilor energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de circulatie precum si alte panouri continând informatii de utilitate publica si educationale.
- (10) În functie de interesul public local, la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale, în termen de 72 de ore de la notificare, proprietarul sistemului publicitar amplasat pe domeniul public sau privat al statului sau al Municipiului Bucuresti este obligat sa elibereze si sa predea terenul liber de orice sarcini.
- (11) Firmele de publicitate au obligatia de a lipi la vedere pe orice sistem de publicitate, autocolant cuprinzând date de identificare a titularului precum si numarul autorizatiei de construire sau al avizului de publicitate temporara.
- (12) În Sectorul 6 al Municipiului Bucuresti publicitatea de marca se face numai cu aprobarea autoritatilor administratiei publice locale, iar reclama în folos propriu la locul desfasurarii activitatii – se face în conditiile prezentului regulament.
- (13) Materialele din care se vor executa sistemele publicitare vor fi de buna calitate, rezistente la intemperii si vor avea un aspect estetic care nu va afecta imaginea urbana a zonei în care sunt amplasate.
- (14) Proprietarii sistemelor publicitare au obligatia întretinerii si mentinerii acestora într-o stare estetica buna, readucerea amplasamentului si mediului înconjurator la starea initiala, inclusiv înierbare sau asfaltare pentru mijloacele de publicitate amplasate la nivelul solului precum si obligatia asigurarii reglajelor si bunei functionari a ceasurilor digitale, acolo unde este cazul.
- (15) Este interzisa amplasarea pe raza administrativ-teritoriala a Sectorului 6 al Municipiului Bucuresti a oricarui tip de sistem publicitar în scopul promovarii/denigrarii, publicitatii unor oameni si/sau partide politice, inclusiv prin mijloace de reclama sonora, cu exceptia cazurilor reglementate prin lege.
CAPITOLUL VII
DISPOZITII FINALE
ART.25
- (1) Proprietarii de mijloace de publicitate autorizate conform legii au obligatia sa ia masurile necesare ca acestea sa se încadreze în prevederile prezentului regulament, pâna la data de 31.12.2023.
- (2) În vederea respectarii prevederilor alin. (1) se permite modificarea graficii mijloacelor de publicitate existente fara obtinerea unei noi autorizatii de construire. Orice alte modificari (dimensiuni, gabarit, pozitie etc.) se vor face doar în baza unei noi autorizatii de construire.
- (3) Nerespectarea prevederilor prezentului regulament se sanctioneaza conform prevederilor legislatiei în vigoare si a H.C.G.M.B. nr. 488/2018.
- (4) Actele necesare pentru obtinerea certificatului de urbanism si a autorizatiei de construire pentru mijloacele de publicitate, precum si cele necesare pentru obtinerea avizului de publicitate temporara se regasesc în Anexele nr. 1, nr. 2 si nr. 3, care fac parte integranta din prezentul regulament.
- (5) Cererea-tip pentru obtinerea avizului de publicitate temporara se regaseste în Anexa nr. 4, care face parte integranta din prezentul regulament.
PRESEDINTE DE SEDINTA,
Lucian Dubalaru
ACTELE NECESARE PENTRU SOLICITAREA CERTIFICATULUI DE URBANISM PENTRU AMPLASAREA MIJLOACELOR DE PUBLICITATE
- 1. Cerere tip – datata/semnata si împuternicire (daca este cazul)
- 2. Elemente de identificare a solicitantului (B.I., C.I., Pasaport, C.U.I. + împuternicire);
- 3. Elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita emiterea certificatului de urbanism respectiv adresa completa, numar cadastral si numar de carte funciara (copie act de proprietate/închiriere a imobilului, extras de carte funciara la zi);
- 4. Extras de plan cadastral, scara 1:500 si scara 1:2000, actualizate (eliberate de O.C.P.I. Bucuresti pentru anul în curs), în câte 2 (doua) exemplare, cu figurarea amplasamentului solicitat;
- 5. Memoriu tehnic întocmit de persoana autorizata (arhitect cu drept de semnatura) care sa cuprinda:
- a. grafica panoului, color în 2 (doua) exemplare;
- b. poze cu imobilul, înainte si dupa amplasarea panoului, reclamei, color în 2 (doua) exemplare;
- c. detalii tehnice de: amplasare, ancorare, materiale folosite, cote de gabarit si sistem de prindere
- 6. Documentul de plata a taxei pentru emiterea autorizatiei de construire, în copie – (chitanta eliberata de casieria Biroului Unic din cadrul Primariei Sectorului 6 sau O.P.).
PRESEDINTE DE SEDINTA,
Lucian Dubalaru
ACTELE NECESARE PENTRU SOLICITAREA AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE PENTRU AMPLASAREA MIJLOACELOR DE PUBLICITATE
- 1. Cerere tip, datata/semnata si împuternicire (daca este cazul);
- 2. Certificatul de urbanism, în copie;
- 3. Elemente de identificare a solicitantului (B.I., C.I., Pasaport, C.U.I. + împuternicire);
- 4. Elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita emiterea certificatului de urbanism respectiv adresa completa, numar cadastral si numar de carte funciara (copie act de proprietate/închiriere a imobilului, extras de carte funciara la zi;
- 5. Extras de plan cadastral, scara 1:500 si scara 1:2000, actualizate (eliberate de O.C.P.I.B. pentru anul în curs), în câte 2 (doua) exemplare, cu figurarea amplasamentului solicitat;
- 6. Certificat de atestare fiscala eliberat de D.G.I.T.L. Sector 6, actualizat la zi;
- 7. Avizele si acordurile stabilite prin certificatul de urbanism, punctul de vedere al autoritatii competente pentru protectia mediului si, dupa caz, actul administrativ al acesteia;
- 8. Avizul de conformitate;
- 9. Documentul de plata a taxei de eliberare a Autorizatiei de Construire, în copie;
- 10. Documentatia tehnica – D.T. – proiecte de arhitectura, rezistenta, expertiza tehnica, studiu geotehnic (dupa caz), întocmite conform legislatiei în vigoare – 2 exemplare în original;
- 11. Devizul general al lucrarii;
- 12. Dovada eliberata de O.A.R. pentru înregistrarea proiectului;
- 13. Documentul de plata a taxei de timbru de arhitectura (se plateste în contul transmis de arhitect), în copie;
- 14. Documentul de plata a taxei pentru emiterea autorizatiei de construire, în copie – (chitanta eliberata de casieria Biroului Unic din cadrul Primariei Sectorului 6 sau O.P.).
PRESEDINTE DE SEDINTA,
Lucian Dubalaru
ACTELE NECESARE PENTRU SOLICITAREA AVIZULUI DE PUBLICITATE TEMPORARA
- 1. Cerere tip – datata/semnata si împuternicire (daca este cazul)
- 2. Elemente de identificare a solicitantului (B.I., C.I., Pasaport, C.U.I. + împuternicire);
- 3. Elementele de identificare a imobilului pentru care se solicita emiterea certificatului de urbanism respectiv adresa completa, numar cadastral si numar de carte funciara (copie act de proprietate/închiriere a imobilului, extras de carte funciara la zi);
- 4. Extras de plan cadastral, scara 1:500 si scara 1:2000, actualizate (eliberate de O.C.P.I.B. pentru anul în curs), în câte 2 (doua) exemplare, cu figurarea amplasamentului solicitat;
- 5. Memoriu tehnic întocmit de persoana autorizata (arhitect cu drept de semnatura) care sa cuprinda:
- a. grafica panoului, color în 2 (doua) exemplare;
- b. poze cu imobilul, înainte si dupa amplasarea panoului, reclamei, color în 2 (doua) exemplare;
- c. detalii tehnice de: amplasare, ancorare, materiale folosite, cote de gabarit si sistem de prindere
- 6. Documentul de plata a taxei pentru emiterea autorizatiei de construire, în copie – (chitanta eliberata de casieria Biroului Unic din cadrul Primariei Sectorului 6 sau O.P.).
PRESEDINTE DE SEDINTA,
Lucian Dubalaru